لویس چرم چیست؟ [معرفی انواع و دستگاه ها آن + بهترین برند ]

 

تفاوتی نمی کند حرفه‌ای باشید یا مبتدی، اگر با چرم سروکار دارید، به احتمال خیلی زیاد به ابزار لویس چرم احتیاج خواهید داشت. از این ابزار در صنعت چرم به عنوان کاهش دهنده ضخامت لبه چرم استفاده می شود. انواع مختلف ماشین آلات و ابزار لویس چرم توسط برندهای گوناگونی تولید و عرضه می شوند.

به طور معمول دستگاه های دستی لویس چرم به شکل تیغه های تیز یا چاقوهای لویس عرضه می شوند. اما چرخ های اتوماتیک اغلب چرخ های لویس نامیده می شوند. ابزار های چرمی قابل حمل لویس به شکل چاقوی تیز یا چاقوی لویس عرضه می شوند. اما دستگاه های اتوماتیک اغلب چرخ های لوئیس نامیده می شوند.

 

انواع لویس چرم

پس از مراحل دباغی و رنگرزی چرم و برش‌ های مورد نیاز برای تولید محصولات چرمی، لویس کردن لبه‌ های چرم به دلیل سهولت در دوخت و دوز و چسب کاری لبه‌ ها صورت می گیرد.لویس چرم در استایل‌ های مختلفی که در آن از محصولات متنوع چرمی استفاده می شود، به صورت های مختلفی انجام می شود.

لویس چرم کلاسیک

چرم عنصری است که محدودیت زمانی ندارد و به هر سبکی زیبایی می بخشد. استایل کلاسیک یکی از پرطرفدارترین سبک های مد است و ظاهری زیبا، شیک و ساده را به نمایش می گذارد.
در این استایل چرم یکی از مهم ترین متریال های مورد استفاده است که دوخت و ساخت آن نیز با توجه به کاربرد آن در استایل‌ های گوناگون تغییر می کند. مانند لویس کردن چرم کلاسیک که در آن برش‌ ها با ظرافت و دقت بیشتر انجام شده و با لویس کردن لبه‌ های چرم طبیعی دوختی ساده، تمیز و همچنین با کیفیت را ایجاد می کند.

لویس چرم راک

پوشش لباس راک که به آن استایل راکر هم گفته می شود، اغلب با کت‌ های چرمی و یا پوتین و بوت‌ های چرمی دیده می شود. در ساخت و تولید این کت‌ های چرمی، لویس لبه‌ های چرم راک با قطر کمتری انجام می شود؛ چرا که برای دوخت کت چرمی از چرم با ضخامت کمتری مانند چرم بز استفاده می‌ شود.

لویس چرم بوهو

استایل بوهو یا بوهمین در دهه‌ی 60 میلادی توسط مسافران و پناهندگانی که کولی، هیپی یا جیپسی نامیده می‌ شدند، به سراسر جهان معرفی شد. بوهو یک استایل غیر رسمی و بر پایه‌ی احترام به طبیعت و محیط زیست ایجاد شده است. راحتی و لایه لایه لباس پوشیدن از مشخصه‌ های این استایل است.
استفاده از چرم در بوهو یکی از اصول اولیه است و به طور معمول کیف‌ های چرمی و چکمه‌ های چرمی آنان شامل ریسه‌ های چرمی می شود که لویس چرم برای بوهو در این قسمت‌ ها در صورت نیاز انجام می‌ شود؛ چرا که نیازی به دوخت لبه‌ های کیف که به شکل ریسمان‌ های چرمی هستند نیست.
لویس چرم اسپرت
در استایل اسپرت تنوع محصولات چرمی به حدی است که طرفداران اسپرت می‌توانند با استفاده از کالاهای چرم، به راحتی یک استایل اسپرت چرمی و به روز داشته باشند. از اکسسوری هایی چرمی که در استایل اسپرت استفاده می‌شود می‌توان به کیف چرمی سبک اشاره کرد که در مراحل ساخت آن لویس کردن چرم انجام میشود.

 

انواع دستگاه لویس چرم

دستگاه های لویس چرم دارای برندها، اندازه ها و ویژگی های مختلفی هستند. با نازک کردن لبه‌های چرم به کمک این دستگاه ها شما می توانید هنگام دوخت کیف و یا کت چرمی به راحتی لبه های چرم را تا کنید و به هم متصل کنید.

دستگاه لویس دستی

دستگاه لویس دسته چوبی یکی از ابزار های صنعتی و مهم چرم دوزی است که جهت نازک کردن لبه چرم مورد استفاده قرار میگیرد. این ابزارهای دستی از تیغه فولادی در شکل و ضخامت‌های متنوع و بسته به نوع نیاز تهیه شده و دسته‌ آن‌ها از چوب ساخته شده است.

 

دستگاه لویس ماشینی

در دستگاه ماشینی لویس، چرم کاری به وسیله یک تیغه به شکل کاسه انجام می شود که بنا به نیاز کاربر میتوان لبه های چرم را به پهنا، شیب و ضخامت دلخواه نازک کرد. ماشین‌های لویس چرم مجهز به میز و پایه‌ی بزرگ و صنعتی هستند. دارای تیغه‌های با دوام بالا جهت انجام فرآیند نازک کاری بوده و در آن بلبرینگ‌ها به‌منظور کاهش لرزش و صدای دستگاه و افزایش طول عمر آن‌ استفاده شده است.

کاربرد چرخ لویس چرم دوزی

در ماشین لویس چرم، چیزی که لبه‌های چرم را ساب می دهد، ترکیب کاربردی تیغه و کارپیش است. این ماشین بر اساس مکانیسمی کار می کند که تخته کار پیش را به جلو هدایت می کند و تیغه به طور مداوم در یک موقعیت ثابت می چرخد. مزیت لویس کردن به صورت ماشینی این است که ظرافت کار شما بسیار بالا خواهد رفت.

در زمان استفاده از ماشین لوئیس باید مطمئن شوید که قسمت تیغ و همچنین قطعه کارپیش در یک فاصله استاندارد نسبت به یکدیگر قرار دارند. اگر فاصله آنها تنظیم نباشد عمل لویس چرم به صورت مناسب انجام نخواهد شد. چرخ لویس چرم دوزی دارای یک اهرم تنظیم کننده در قسمت بالایی چرخ است که این اهرم باید همیشه در حالت بالا قرار گرفته باشد چرا که در این حالت می توانید از ساییدگی آن جلوگیری کنید.

لازم به ذکر است که تیغه های دستگاه لویس باید به صورت دوره ای مورد بررسی قرار گیرند و اگر دچار کندشدگی شده‌اند باید آن‌ها را تعویض کنید.

 

بهترین برند چرخ لویس

برندها و شرکت های گوناگونی در بازار موجودند که تولید و طراحی ماشین‌ های لویس چرم را انجام می‌ دهند. هر یک از آنها ممکن است از نظر کیفیت ساخت و عملکرد مشابه باشند یا ممکن است تعدادی ویژگی اضافی داشته باشند. برند های شناخته شده و با کیفیت ماشین‌ های لویس چرم در بازار شامل سان استار، فلایت تک، جوکی، تاکتیک، کاپیتال، جمسی، جک، کلورز، سان سیر، زیگما، دوکپو و بایو هستند.

هنگام خرید دستگاه لویس چرم باید به فاکتورهای زیادی توجه کرد؛ برای مثال، نام تجاری، نوع ژنراتور، قدرت و سرعت موتور، لوازم جانبی و گارانتی از نکاتی است که باید به آن توجه کنید. این عوامل در انواع دستگاه های چرم سازی و لویس چرم متفاوت است و کاربران کارگاه های تولیدی یا خیاط‌های خانگی در حوزه چرم می توانند بر اساس حجم کاری و نیاز خود آنها را به عنوان معیار در نظر بگیرند.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *