ست کردن لباس کودک ✔️ [فاکتورهای مهم در انتخاب لباس بچه‌گانه]

 

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که در انتخاب لباس بچه گانه حساس هستید، نگران نباشید! چرا که انتخاب لباس بچه گانه شاید کمی دشوار به نظر برسد؛ مخصوصا اگر کمی حساس باشید و دلتان بخواهد که فرزندتان بهترین لباس را به تن کند. اما با داشتن اطلاعات کافی درباره نحوه انتخاب لباس مناسب می توانید بهترین خرید را انجام دهید و همیشه فرزند شما راحت، جذاب و خوشتیپ باشد. برای اینکه بدانید به چه نکاتی هنگام خرید لباس باید توجه کنید، با ما همراه باشید.

 

 

فاکتورهای مهم در انتخاب لباس بچه‌گانه

انتخاب لباس راحت و مناسب برای بازی

لباس کودک باید به حدی راحت باشد که کودک حین بازی آزادی عمل کافی داشته باشد تا بدون هیچ محدودیتی از تمامی عضلاتش استفاده کند. انتخاب لباسی راحت برای کودک به عضلاتش کمک می کند تا تقویت شده و مانع رشد مناسب آن نشود. تنگ بودن لباس مانع از حرکات بدن به ویژه دست ها و پاهایش می شود و در واقع ممکن است باعث شود که کودک هنگام بازی کردن و حرکت کردن، اذیت شود. به همین دلیل، لباس کودک باید به اندازه کافی گشاد و راحت باشد. با توجه به این موارد بهتر است لباس کشی، بدون دکمه و زیپ و در عین حال با جنسی نرم و لطیف برای بازی فرزندتان تهیه کنید. سعی کنید به این نکته توجه کنید که لباس سایز مناسبی داشته باشد؛ نه آنقدر گشاد باشد که دست و پاگیر شود و نه آنقدر تنگ که به او اجازه بازی ندهد و مفاصلش را تحت فشار قرار دهد.

انتخاب لباس مناسب با فصل

طبیعتا توجه به فصل و انتخاب لباس مناسب نکته ای بسیار حائر اهمیت است چرا که اگر مثلا لباس زمستانی انتخاب می کنید، این لباس باید به اندازه کافی گشاد باشد که کودک را حین بازی یا تحرک اذیت نکند و فرزند شما در آن راحت باشد و در عین حال به گونه ای باشد که مانع از سرما خوردن او شود.

انتخاب لباس مناسب با سن

بعضی از کودکان نسبت به سنی که دارند، کوتاه تر یا بلندتر، لاغرتر یا توپرتر به نظر می رسند. گاهی یک نوزاد سه ماهه به لحاظ وزن و قد به اندازه یک نوزاد شش ماهه است که باید این موضوع را در کنار سن کودک در نظر بگیرید. البته که انتخاب یک لباس یکم آزادتر انتخاب عاقلانه تری است چرا که با رشد کودک شما قابلیت استفاده را دارد و فرزند شما احساس خفگی در لباس نمیکند.

مناسب با جنسیت کودک

فاکتور دیگری که در انتخاب لباس مناسب برای کودک باید به آن توجه کنید، جنسیت کودک است. در این زمینه به رنگ لباس ها نیز توجه کنید و روانشناسی رنگ لباس مرتبط با دختر و پسر را نیز رعایت کنید. به علاوه، اگر فرزندتان دختر است، سعی کنید با خرید پیراهن های زیبای دخترانه حس زیبایی بیشتری را به کمک لباس زیبا به او بدهید.

استفاده از اکسسوری های مناسب

مکمل لباس، اکسسوری است که جلوه بهتر و بیشتری به استایل کودک یا بزرگسال می دهد. اما، نکته مهم در انتخاب درست اکسسوری فاکتور مهمی است که اگر به آن توجه نکنید، کلیت استایل فرزندتان را تحت تاثیر قرار خواهید داد. تطابق اکسسوری با لباس بسیار مهم است. در زمستان، طبیعتا استفاده از کلاه، شال و روسری مناسب که با رنگ کاپشن و کفش یا ساق شلواری او هماهنگ باشد مهم است. اجوراب و ساق شلواری، کیف و کفش و هدبند های مخصوص دختران نیز دیگر اکسسوری های دخترانه ای هستند که طرح آن را با توجه به تم کلی لباس فرزندتان باید انتخاب کنید.

شناسایی رنگ ها برای ست کردن بهتر لباس بچه ها

تناسب رنگ در لباس بر سبک لباس کودک و بزرگسال تاثیر زیادی دارد. اگر به صورت ذاتی توانایی ست کردن رنگ ها با هم را ندارید، می توانید به وب سایت مربوط به مکمل رنگ ها مراجعه کنید و در دایره رنگ ها، بتوانید رنگ های مکمل را در تهیه لباس به درستی به کار ببرید. به علاوه، با روانشناسی رنگ ها آشنا باشید تا بتوانید متناسب با شخصیت و علاقه کودک رنگ لباسش را انتخاب کنید.

 

رنگ های مکمل

برای آشنایی با رنگ های مکمل یک رنگ می توانید سرچ کنید. به طور مثال، اگر می خواهید مکمل رنگ آبی را بشناسید می توانید آن را در مرورگر خود جستجو کنید. مکمل رنگ آبی، رنگ سفید، بژ، زرد، نارنجی، طوسی، طلایی، نقره ای، قرمز، صورتی و قهوه ای است. در بین این رنگ ها هر کدام که با روحیه شما سازگار بود می تواند رنگ بعدی برای تهیه قطعه دیگری از لباس باشد.

 

نکات اصولی برای ست کردن لباس در کودکان

انتخاب ناهماهنگ لباس کودکان می تواند در جذابیت و ظاهر کودک شما تاثیر بگذارد و در واقع زیبایی آن را آنطور که باید باشد نشان ندهد. لباس کودک بهتر است راحت، نرم باشد و ترکیبی از رنگ ها روشن داشته باشد. کودکی دنیای شادی است که با رنگ و انتخاب لباس مناسب می تواند دنیای زیبای کودک را دلنشین تر کند. برای انتخاب لباس کودک باید اصولی را رعایت کنید که شامل موارد زیر است.

رعایت تناسب رنگ‌ها

انتخاب رنگ هایی که با هم جور هستند، نظم و زیبایی بیشتری به استایل کودک می بخشد. حتی اگر گران قیمت ترین لباس را بدون تناسب رنگ برای فرزندتان تهیه کنید، عملا جلوه نادرستی به ترکیب لباس او می دهید.

استفاده از طرح‌های ساده و بچگانه و ست کردن طرح ها

می توانید از طرح های بچه گانه که روی لباس کودک وجود دارد استفاده کنید تا به این شیوه فرزندتان علاقه خاصی به لباس پیدا کند و بدون اذیت کردن لباس را بپوشد. این طرح ها می تواند شامل شخصیت های کارتونی یا قصه باشد.

استفاده از لباس های با جنس های مختلف

زمانی که جنس لباس ها با هم فرق داشته باشد، کنتراست جالبی ایجاد می کند و استایل کودک را زیباتر می کند. به علاوه انتخاب لباس هایی با جنس پارچه متفاوت می تواند کودک را کمی چاق تر نشان دهد.

عدم زیاده‌روی در استفاده از اکسسوری

همیشه حد تعادل را رعایت کنید. زیاده روی در استفاده از اکسسوری برای کودک می تواند آزار دهنده و دست و پا گیر باشد و مانع از تحرک کودک شود. اکسسوری را به صورت مینیمال و در تعداد بسیار کم انتخاب کنید.

توجه به سایز و اندازه لباس

لباس باید متناسب با اندام کودک خریداری شود. اگر لباسی را برای او تهیه کنید که به لحاظ اندازه بزرگتر از او باشد، باعث می شوید که کمی شلخته به نظر برسد و این ترکیب لباس را حتی اگر گران قیمت باشد به هم می ریزد.

ست کردن لباس با کفش

توجه به پا به ویژه در کودکی که ستون فقرات در حال شکل گیری است، اهمیت ویژه ای دارد. به همین دلیل، کفشی را انتخاب کند که در کنار زیبایی، سلامتی کودک را به خطر نیندازد و کیفیت خوبی داشته باشد. نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که کفشی را انتخاب کنید که مطابق با سبک لباس باشد. به همین جهت، پیشنهاد می شود ابتدا، لباس فرزندتان را خریداری کنید. سپس، کفش را متناسب با آن انتخاب کنید.

توجه به موقعیت و مکان

گزینه بعدی در انتخاب لباس کودک، توجه به مکان و موقعیتی است که قرار است کودک در آن قرار بگیرد. اگر قرار است کودک را برای تفریح و سرگرمی به پارک ببرید، استفاده از لباسی که زانو و سایر قسمت های بدنش را در امان نگه دارد مهم است. اگر قرار است او را به مهمانی رسمی ببرید، لباس رسمی باید برای او بخرید.

خلاقیت و ابتکار

کودکی دورانی است که ذهن کودک به شدت کنجکاو و خلاق است. برای اینکه این حس کودک را بتوانید تقویت کنید، بهتر است لباسی را برای فرزندتان تهیه کنید که کمی از حالت نرمال خارج باشد و کمی خلاقانه تر به نظر برسد تا کودک از پوشیدن آن به وجد بیاید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *