بهترین چرخ سردوز خانگی [4 مدلی که خیاطان حرفه ای می‌خرند!]

دستگاه‌های سردوز خانگی را می‌توان یکی از محبوب‌ترین و پرکاربردترین ابزار خیاطی دانست. برندها و کمپانی‌های متعددی اقدام به تولید چرخ سردوز خانگی کرده‌اند. به‌صورت کلی همه این چرخ سردوز خانگی‌ها دارای کاربرد یکسانی هستند. برخی از این چرخ سردوزهای خانگی دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که موجب شده محبوبیت بسیار زیادی در میان مصرف‌کنندگان پیدا کنند. از جمله محبوب‌ترین دستگاه‌های سردوز خانگی می‌توان به بیبی لوک، مامی لوک، ساکسز و… اشاره کرد. در ادامه مطلب به صورت مفصل به بررسی این دستگاه‌های خیاطی خواهیم پرداخت و دلایل محبوبیت آن‌ها را ذکر خواهیم کرد.

 

معرفی انواع چرخ سردوز خانگی

چرخ‌های سردوز خانگی در انواع برندها به بازار عرضه شده‌اند و هر کدام از آن‌ها دارای ویژگی‌های خاصی هستند. در این بخش از مطلب به سراغ معرفی بهترین دستگاه‌های سردوز خانگی خواهیم رفت.

 

بیبی لوک

 

سردوز خانگی بیبی لوک

 

بیبی لوک را می‌توان از کمپانی‌های برجسته تولیدکننده دستگاه‌های خیاطی دانست که به عنوان زیرمجموعه شرکت ژوکی فعالیت می‌کند. سردوزهای خانگی بیبی لوک از شهرت و محبوبیت بسیاری میان مصرف‌کنندگان برخوردار هستند و دلیل این موضوع را می‌توان قیمت پایین‌تر این دستگاه‌های نسبت به نمونه‌های مشابه دانست. از سوی دیگر، محصولات بیبی لوک تولید کشور ژاپن بوده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. دستگاه سردوز بیبی لوک از بدنه تمام فلزی ساخته شده است و این موضوع باعث شده تا وزن زیادی داشته باشد. همچنین، سردوزهای خانگی بیبی لوک در انواع دو نخ، سه نخ و چهار نخ در بازار وجود دارند که می‌توانید با توجه به نیاز خود بهترین گزینه را خریداری کنید. از دیگر ویژگی‌های سردوز بیبی لوک می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ژاپنی اصل
  • لوازم فابریک
  • دوخت کشیده شده

 

مامی لوک

 

سردوز خانگی مامی لوک

 

مامی لوک را می‌توان یکی دیگر از برترین کمپانی‌های تولیدکننده دستگاه‌های خیاطی دانست. چرخ سردوز خانگی مامی لوک از محبوبیت بسیار زیادی در میان بانوان و خیاطان ایرانی برخوردار است و برای مصارف خانگی و نیمه حرفه‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه‌های سردوز تولید کشور ژاپن بوده و از بدنه تمام فلزی برخوردار هستند. از این دستگاه‌ها برای قیطان‌دوزی، یراق‌دوزی، نوار دوزی و… استفاده می‌شود. سردوزهای مامی لوک دارای مشخصات زیر نیز هستند.

  • دو نخ
  • سه نخ
  • چهارنخ
  • ژاپنی اصل
  • لوازم فابریک
  • دوخت کشیده شده

 

آمرو

 

سردوز خانگی آمرو

 

از دیگر دستگاه‌های پرطرفدار سردوز خانگی می‌توان به چرخ خیاطی‌ های آمرو اشاره کرد. سردوزهای خانگی که تنها در نمونه سه نخ به بازار عرضه شده و از کیفیت بسیار بالایی برخوردار هستند. دستگاه‌های آمرو بدنه تمام چدنی دارند و همین موضوع باعث شده تا از ماندگاری بسیار بالایی برخوردار باشند. تنها ایرادی که می‌توان بر سردوزهای خانگی آمرو گرفت، نخ‌کشی دشوار آن است؛ در صورتی که نخ‌کشی این دستگاه را به درستی انجام ندهید، شاهد دوخت نامنظم و پارگی مکرر نخ خواهید بود. از دیگر ویژگی‌های چرخ سردوز خانگی آمرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برخورداری از آنتن سرخود
  • درب مگنت‌دار
  • آکبند بودن

 

ساکسز

 

سردوز خانگی ساکز

 

سردوز خانگی ساکسز را می‌توان گزینه مناسبی برای استفاده در خانه و یا مزون‌های کوچک دانست. این چرخ خیاطی خانگی از تکنولوژی مکانیکی بهره می‌برد و از ظرافت بسیار خوبی در دوخت خود بهره می‌برد. توجه داشته باشید که نخ‌کشی سردوز ساکسز نیز همچون دستگاه‌های آمرو سخت و دشوار است و به دقت بسیار زیادی نیاز دارد. سردوز خانگی ساکسز مجهز به پایه دوخت فنری نیز است. از دیگر ویژگی‌های سردوز ساکسز می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سه نخ
  • آکبند
  • آنتن سرخود

 

کاربرد چرخ سردوز خانگی

چرخ سردوز خانگی را می‌توان ابزار تخصصی برای دوخت لبه‌های پارچه دانست. این دستگاه‌ها از تیغه‌های بسیار تیز و برنده‌ای در ساختار خود بهره می‌برند و با استفاده از آن‌ها، بخش‌های اضافی پارچه را به شکلی منظم و مرتب برش می‌زنند. از سردوزهای خانگی می‌توان جهت ایجاد دوخت منظم در لبه‌های پارچه استفاده کرد. توجه داشته باشید که این دستگاه‌ها باعث ریش ریش شدن پارچه نشده و دوخت بسیار زیبایی را برجای خواهند گذاشت. چرخ‌های سردوز خانگی در سه مدل دو نخ، سه نخ و چهار نخ به بازار عرضه می‌شوند که هر کدام کاربرد و موارد استفاده مخصوص به خود را دارد.

 

مزایای استفاده از چرخ سردوز خانگی

استفاده از چرخ سردوز خانگی می‌تواند مزایای بسیار زیادی برای افراد داشته و فرآیند دوخت پارچه را آسان سازد. با استفاده از دستگاه سردوز خانگی شما می‌توانید دوخت مرتب و منظمی را در لبه‌های پارچه ایجاد کرده و از ریش ریش شدن پارچه جلوگیری کنید. از دیگر مزیت‌های استفاده از چرخ سردوز خانگی می‌توان به افزایش سرعت و بهره‌وری فعالیت اشاره کرد. با استفاده از این دستگاه‌ها می‌توانید دوخت لبه پارچه‌ها را با سرعت بسیار بیشتری و در مدت زمان کوتاهی انجام دهید.

 

عوامل انتخاب بهترین مدل از چرخ سردوز خانگی

در هنگام انتخاب و خرید چرخ سردوز خانگی باید به عوامل و فاکتورهای متعددی توجه داشته باشید تا بهترین گزینه را متناسب با نیاز خود خریداری کنید. فاکتورهای بسیار زیادی در انتخاب سردوز خانگی مناسب دخیل هستند که در این بخش از مطلب به مهم‌ترین آن‌ها اشاره می‌کنیم.

 

تعداد نخ ها

سردوزهای خانگی در انواع دو نخ تا پنج نخ تولید و به بازار عرضه می‌شوند. در هنگام خرید چرخ سردوز خانگی حتماً به کاربری و مورد استفاده خود توجه داشته باشید و بر این اساس، دستگاه سردوز خانگی مناسبی را انتخاب کنید. به‌عنوان مثال، از سردوزهای سه نخ برای دوخت لبه‌های تیشرت استفاده می‌شود که دوختی زیگزاگی ایجاد می‌کنند..

 

سرعت

در هنگام انتخاب چرخ سردوز خانگی از میان انواع برندها و مدل‌های موجود، به سرعت دستگاه و تعداد دور در دقیقه آن توجه داشته باشید. انتخاب چرخ سردوز با سرعت بیشتر می‌تواند به فعالیت شما سرعت بخشیده و میزان بهره‌وری کار را افزایش دهد.

 

قدرت

قدرت دستگاه سردوز تاثیر مستقیمی بر میزان سرعت آن دارد. به‌گونه‌ای که هرچه قدرت چرخ سردوز خانگی بیشتر باشد، سرعت و میزان دور آن در دقیقه بالاتر خواهد بود. اگر به دنبال یک دستگاه سردوز خانگی با قدرت بالا هستید، پیشنهاد می‌کنیم به سراغ نمونه‌های 250W این دستگاه بروید.

 

ویژگی ها

پیش از انتخاب دستگاه سردوز خانگی حتماً به ویژگی‌های کاربردی آن توجه داشته باشید و گزینه متناسب با نیاز خود را خریداری کنید. برخورداری دستگاه سردوز از ویژگی‌های متعدد می‌تواند کاربرد آن را افزایش داده و لذت مضاعفی را برای شما به همراه داشته باشد.

 

خدمات پس از فروش

برخورداری از خدمات پس از فروش یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید چرخ سردوز خانگی است. حتماً توجه داشته باشید که دستگاه مورد پسند شما دارای گارانتی و خدمات پس از فروش باشد. در این صورت می‌توانید با خیالی آسوده خرید خود را انجام دهید و نگرانی خاصی از بابت کیفیت دستگاه و خرابی‌ها احتمالی نداشته باشید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *