کاربرد قیچی عمودبر+ مزایای استفاده از آن

آشنایی با قیچی برقی عمود بر و انواع آن

قیچی برقی عمود بر نوعی قیچی صنعتی است که برای برش پارچه های چند لایه استفاده می‌ شود. انواع مختلف آن شامل قیچی برش هشت پر، قد زن و … است. این قیچی که دارای سیستم ماسوره گذاری، سیستم تنظیم طول بخیه، سیستم تنظیم عرض بخیه و … است، در تولیدی ها و کارخانجات تولید پوشاک استفاده می شود. قیچی برقی عمود بر با کمک به ایجاد تنوع در طرح های دوخت و دوز در تولیدات کارخانه ای مورد استفاده قرار می گیرد. برش پارچه در طرح های دلخواه یکی از مزیت های استفاده از این قیچی است. بنابراین با خرید آن می توان از قابلیت های جانبی مانند گلدوزی در تولیدی های لباس استفاده کرد.

کاربرد قیچی برقی عمود بر

قیچی های برقی عمود بر انواع مختلف و کاربردهای متفاوتی دارند، ولی بیشترین کاربرد این قیچی در صنعت دوخت و دوز است. شما می توانید با استفاده از شارژر باتری به شارژ این دستگاه بپردازید و با کمک آن برش های متنوعی روی تعداد زیادی از پارچه ها یا لباس ها انجام دهید. استفاده از قیچی برقی عمود بر برای برش های متفاوتی امکان پذیر است و حتی با کمک آن می توانید ریزترین برش ها را روی پارچه ها با تعداد زیاد و با دقت مناسب انجام دهید. از این قیچی می توان برای برش روی پارچه ها از جنس های مختلفی برش ایجاد کرد.

مزایای استفاده از قیچی های عمود بر

معمولا برای برش‌ در تعداد اندک، قیچی های معمولی مورد استفاده قرار می گیرند. اما در صورتی که برش با تعداد انبوه مد نظر باشد، شرایط کمی فرق می کند. برای این نوع برش ها، بهترین گزینه قیچی برقی عمود بر است؛ زیرا نیاز نیست زمان و هزینه زیادی را صرف کنید و تعداد زیادی از برش ها را در مدت زمانی کوتاه و بدون خستگی انجام می دهید. همچنین سیستم ضد لرزش آن کمک می کند سر و صدای اضافه به وجود نیاید. به طور کلی از مزایای برش با قیچی برقی عمود بر می توان به سرعت بالا، دقت بالا، قدرت بالا، برش آسان و بدون زحمت، سنگ زنی اتوماتیک و … اشاره کرد که در ادامه به هر یک از این مزایا می پردازیم.

سرعت بالا

یکی از مهم ترین مزایای این نوع قیچی، سرعت بالای آن است. با استفاده از قیچی عمود بر می توان با سرعتی به مراتب بیشتر از قیچی های معمولی، برش های مورد نیاز را انجام داد. بنابراین با صرف کمترین زمان ممکن می توان تعداد انبوهی برش را انجام دهید.

دقت بالا

با پیشرفت تکنولوژی روز به روز بر کیفیت محصولات افزوده می شود. قیچی عمود بر هم یکی از امکاناتی است که با استفاده از آن با صرف وقت کمتر، تعداد زیادی برش را با دقت بالایی انجام می دهند. پس برای افزایش کیفیت کار، استفاده از این قیچی توصیه می شود.

قدرت بالا

طبیعتا محصولات برقی قدرتی بسیار بیشتر از محصولات دستی دارند. به عنوان مثال، قیچی عمود بر قدرتی چند برابر بیشتر از قیچی های دستی دارد. همین مورد باعث می شود تا در تولیدی ها و کارخانجات از این نوع قیچی استقبال چشمگیری صورت گرفته و مورد استفاده قرار گیرند.

برش آسان و بدون زحمت

در استفاده از این نوع قیچی های برقی، قدرت بدنی به هیچ عنوان مطرح نیست و هر کسی می تواند با کسب کمی مهارت و تجربه با این نوع قیچی ها فعالیت کند. همین باعث شده تا معمولا خانم ها در تولیدی ها به فعالیت پرداخته و کسب درآمد کنند.

برش دقیق و صاف

در استفاده از قیچی های دستی، برش ها آنطور که باید صاف و یکدست حاصل نمی شود. یکی از مهم ترین مزیت های قیچی های عمود بر این است که برش ها را به طور دقیق و صاف انجام می دهند و نتیجه کار بسیار حرفه ای خواهد بود.

عدم نیاز به مهارت خاص

معمولا کار با این قیچی ها مهارت خاصی را نمی طلبد و با کمی تجربه و کمترین مهارت می توان به راحتی با آن به فعالیت پرداخت. بنابراین یک کارگر ساده هم می تواند به راحتی این مسئولیت را بر عهده گیرد و همین باعث محبوبیت این قیچی شده است.

ایمنی بالا

اما با توجه به این که این قیچی نیازی به تعویض یا تیز کردن تیغه ها و … ندارد، در کار با قیچی عمود بر هیچ خطری متوجه شخص نمی شود. سیستم خنک کننده این دستگاه باعث می‌شود موتور الکتریکی قیچی خیلی زود داغ نکند و ایمنی شخص یا کارگاه تولیدی لباس در خطر قرار نگیرد.

کارایی قیچی برقی عمود بر

همان طور که گفتیم، این قیچی ها علاوه بر تولیدی ها، در صنایع کارتن و کاغذ، پلاستیک و … مورد استفاده قرار می‌گیرند. کار با این نوع قیچی ها آسان است، نیاز به مهارت و دقت خاصی ندارند، سرعت کار را افزایش می دهند و از ایمنی بالایی برخوردارند. به همین خاطر، امروزه در صنایعی که ذکر شد افراد قیچی های برقی عمود را بر سایر ابزار ها ترجیح می دهند. قیچی های برقی عمود بر بر اساس کاربرد و نوع فعالیت انتخاب می شوند‌ و با کمی دقت در استفاده از آن، می توان برشی دقیق انجام داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *