چرخ خیاطی میاندوز چیست؟ ( بررسی کاربرد های اصلی آن)

چرخ خیاطی میاندوز چیست؟

چرخ خیاطی میاندوز یکی از مدل های خاص و متفاوت از انواع ماشین های دوخت است که به دلیل داشتن ویژگی های عالی و عملکرد متفاوت، انتخاب ایده آل برای کارگاه های تولیدی بزرگ به شمار می آید. این محصول فوق العاده به واسطه داشتن موتور های بسیار قوی، سرعت بی نظیر از خود به نمایش میگذارند، همین امر مزید بر علت شده تا در کارگاه های بزرگ تولید پوشاک، چرخ های میاندوز جایگاه ویژه ای داشته باشند. در ادامه به بررسی مدل های متفاوت از انواع میاندوز ها، کاربرد و ویژگی های خاص هر یک از آنها خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

انواع چرخ خیاطی میاندوز

همانطور که در مطالب فوق عنوان شد، قدرت و عملکرد فوق العاده چرخ های خیاطی میاندوز سبب شده تا به نقطه عطف در کارگاه های بزرگ تولیدی تبدیل شود. با استفاده از این تجهیزات؛ علاوه بر دوخت و دوز پوشاک، می توان فعالیت ویژه ای در دوخت انواع کیف، ساک و چمدان آغاز نمود.
برای استفاده بهتر از این تجهیزات، لازم است که از مدل های مختلف آن در بخش های متفاوت استفاده نمود. در واقع چرخ های میاندوز در مدل های متفاوت طراحی و تولید می شود که هر یک قابلیت های خاص دارند، از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چرخ خیاطی میاندوز کش دوز

یکی از مدل های متفاوت از انواع میاندوز ها که قابلیت کش دوزی دارد. این تجهیزات به واسطه داشتن قطعات مخصوص، دوخت تمیز و دقیق دارند. قابلیت کشی دوزی دقیق، آرایش پارچه از سمت راست، سرعت در دوخت و در نهایت کیفیت دوخت از مهم ترین ویژگی های این تجهیزات به شمار می آید. از این تجهیزات برای دوخت انواع لباس کودک، لباس خواب، کالای خواب و .. . استفاده می شود.

چرخ میاندوز نوار دوز

از دیگر مدل های چرخ های میاندوز می توان نوار دوزها را نام برد که به دلیل کاربرد زیاد در دوخت و دوز، از محبوبیت بالایی برخوردار است. برندهای زیادی در زمینه تولید انواع چرخ خیاطی میاندوز نوار دوز فعالیت دارند و هر یک با بکارگیری قطعات با کیفیت، عملکرد ویژه را برای این تجهیزات فراهم نموده اند. از این دستگاه در بخش های صنعتی برای تولید انواع لباس و کالای ورزشی، تولید ساک، چمدان، پوشاک کودک و بزرگسال و … استفاده می شود.

چرخ خیاطی میاندوز اتوماتیک ( کامپیوتری )

عملکرد ساده و دقت دوخت بالا از مهم ترین ویژگی های این این مدل از میان روزها است. این تجهیزات با داشتن تنظیمات اتوماتیک، دوخت ساده و با کیفیت را برای شما در پی دارد. قابلیت تنظیم طول و عرض دوخت، تعویض سوزن های مختلف، ایجاد تغیرات در نوع دوخت و … از مهم ترین قابلیت های این تجهیزات به شمار می آید.

کاربردهای چرخ خیاطی میاندوز

با استناد به مطالب بالا باید گفت که چرخ های میاندوز قابلیت های ویژه ای را در اختیار افرادی قرار می دهند که کارگاه تولیدی انواع پوشاک کودک و بزرگسال، تولید ساک، کیف، چمدان، کالای خواب و … دارند. این تجهیزات با پس دوزی تمیز و دقیق، دوخت با کیفیت را به همراه خواهند داشت، البته کاربرد های متفاوت تری نیز دارند که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوار دوزی و تزیین لباس

لباس و کالای خواب کودک نیاز به تزئینات خاص دارند و کیفیت دوخت می تواند تاثیر بسزایی در زیبایی آن ها داشته باشد. نوار دوزی یکی از بهترین انتخاب ها برای دور دوزی و تزئین انواع لباس کودک و بزرگسال است که با کمک انواع چرخهای میاندوز می توان آن را انجام داد.

کش دوزی و دوخت انواع لباس ورزشی

برخی لباس های ورزشی، مخصوصا لباس های مخصوص کودک و بانوان؛ برای داشتن جلو و نمای بیشتر به کش دوزی نیاز دارند. البته کش دوزی در قسمت های مختلف از لباس باعث افزایش مقاومت و کیفیت دوخت آن ها نیز خواهد شد.

 

دوخت انواع پارچه های کشی و منعطف

گاهی برای دوخت انواع پارچه های لطیف و منعطف ممکن است با مشکلاتی مثل جا ماندن دوخت یا دوخت های تکه تکه مواجه شوید. برای رفع این مشکل می توانید از میاندوز ها استفاده کنید که توانایی بالایی برای دوخت این نوع پارچه ها دارند.

دوخت مخفی و صاف کردن لبه های پارچه

پس دوزی یکی از ویژگی و قابلیت های فوق العاده چرخ خیاطی میاندوز است، زیرا این تجهیزات قابلیت تنظیم لبه های پارچه برای ایجاد دوخت محکم و صاف را دارد.

تمیز دوزی و جلوگیری از ریش ریش شدن پارچه

عملکرد میاندوز ها به گونه ای است که تمام لبه پارچه در دوخت جای میگیرند و این قابلیت امکان ریش ریش شدن پارچه را به حداقل می رساند. با کمک میاندوز ها می توان دوخت تمیز و مرتب داشت به گونه ای که تا حدی نیاز شما برای داشتن چرخ خیاطی سردوز برطرف خواهد شد.

کارایی چرخ خیاطی میاندوز

این تجهیزات از مزیت داشتن موتور های قدرتمند برخوردار هستند و همین امر سبب شده تا کارایی گسترده ای در بخش های صنعتی داشته باشند. بدون شک تولید مدل های متفاوت از این محصول از مهم ترین دلایل کاربردی بودن آن در بخش های مختلف است. این مدل از چرخ های خیاطی مجهز به سیستم نخ قطع کن خودکار، پس دوزی، تنظیم لبه های پارچه و … هستند که امکان داشتن دوخت تمیز و محکم را برای کاربران فراهم می کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *