چرخ خیاطی مخصوص شلوار جین + معرفی 11 دستگاه ضروری دیگر

معرفی انواع دستگاه های ضروری برای تولید شلوار جین

تولید شلوار جین یکی از متفاوت ترین شاخه های خیاطی است که می توان روی آن به عنوان یکی از پردرآمدترین مشاغل آزاد حساب ویژه باز کرد. با توجه به این که امروزه شلوار جین به یکی از محبوب ترین مدل های شلوار در میان خانم ها و آقایان تبدیل شده، تولید کنندگان با در نظر گرفتن این موضوع سعی می کنند با تولید مدل های متفاوت؛ توجهات را به سمت خود جلب نمایند.
همانطور که می دانید جنس پارچه جین یا همان لی کمی خشک و ضخیم است، داشتن آهار در این پارچه و وجود مقداری حالت کشسانی در آن مزید بر علت شده تا نحوه دوخت و برش متفاوت داشته باشد. وجود این تفاوت ها سبب شده تا برای برش، دوخت و دوز، اتو و … نیاز به تجهیزات متفاوت تر داشت.
در فروشگاه زاگسون شما می توانید تمامی تجهیزات مورد نیاز برای راه اندازی یک کارگاه تولید پوشاک جین را با مناسب ترین قیمت خریداری نمایید. از مهم ترین تجهیزات لازم برای این کسب و کار می توان موارد زیر را نام برد:

راسته دوز

بدون شک اصلی ترین و مهم ترین تجهیزات برای راه اندازی یک کارگاه به خصوص کارگاه دوخت و دوز پوشاک جین، انواع چرخ های راسته دوز صنعتی هستند. این تجهیزات به دلیل داشتن قدرت و کیفیت دوخت بالا، قابل استفاده در محیط های کاری با تولید انبوه هستند. از این محصولات برای افزایش راندمان کاری و دوخت و دوز در تیراژ بالا استفاده می کنند.

سردوز سه نخ و پنج نخ

از دیگر محصولات مورد نیاز برای تولید شلوار جین می توان انواع سردوز ها اشاره کرد که در مدل های سه نخ و پنج نخ طراحی و تولید می شود. دوخت های هفت هشتی که از ریش ریش شدن لبه پارچه جلوگیری کرده و مقاومت دوخت و لباس را افزایش می دهد. بر این اساس وجود انواع سردوز در کارگاه های تولید شلوار جین الزامی است.

چرخ خیاطی پل دوز

با توجه به ضخامت پارچه جین، برای تولید شلوار جین و قسمت پل کمر آن به تجهیزات متفاوت مثل چرخ پل دوز نیاز است. این تجهیزات دارای دو تیغه متحرک است که به کمک آن میتوان پل کمر را در ناحیه درست و بدون خارج شدن از خط خود به شلوار جین متصل کرد.

چرخ خیاطی سه سوزنه کابویی

برای تولید شلوار جین نیاز به تجهیزات خاصی دارید، چرخ سه سوزنه کابویی یکی از بهترین تجهیزاتی است که خرید آن هزینه های راه اندازی کارگاه تولیدی را کاهش می دهد. در واقع با خرید این مدل چرخ خیاطی دیگر به خرید سردوز نیاز ندارید زیرا به کمک آن می توان دوخت تمیز و مرتب را در تمام قسمت های شلوار به خصوص لبه های کار داشت.

چرخ خیاطی کمرکش

در تولیدی های شلوار جین زمانی که تیراژ کار بالا می رود باید از یک قاعده استاندارد پیروی کرد. انواع ماشین های دوخت کمرکش با دوخت استاندارد انتخاب ایده آل برای عملیات وصل کردن قسمت کمر به شلوار است. مدل های متفاوت از این تجهیزات به صورت معمولی و اتوماتیک وجود دارد که با کمک مدل های اتوماتیک می توانید راندمان کاری را به حداکثر برسانید.

چرخ خیاطی تو جیب دوز

در ابتدا برای دوخت و اتصال قسمت داخلی جیب از سردوز استفاده می شود که علاوه بر حالت چندان نازیبا، باعث ایجاد برآمدگی در ناحیه جیب میشد. با ورود چرخ های تو جیب دوز این مشکل برای همیشه برطرف شد، زیرا با عملکرد پیچیده خود توانست حرکت نخ، سوزن و قلاب ها را به گونه ای تنظیم کند که علاوه بر دوخت محکم، ظاهر شیک به جیب بدهد.

قیچی برش عمود بر

از دیگر تجهیزات برای تولید شلوار جین می توان به انواع قیچی ها اشاره کرد که در میان آن ها مدل عمود بر کارایی بیشتری دارد. از این مدل قیچی برای برش لایه های انبوه از پارچه استفاده می شود و همین امر سبب شده تا کارایی بالایی در کارخانه های خیاطی داشته باشد.

دستگاه پرس جیب

ارتش تک نفره نامی است که برای این دستگاه در نظر گرفته شده، تجهیزاتی بسیار کاربردی که کار با آن نیاز به تخصص ندارد. این دستگاه قابلیت تا زدن و پرس جیب های پشت شلوار جین را بدون حتی یک درصد خطا و کاملا مشابه با نمونه های قبل و بعد فراهم می نماید.

اتو بخار و میز مکش

از دیگر تجهیزات که وجود آنها در کارگاه تولید شلوار جین الزامی است می توان به اتو بخار و میز مکش اشاره کرد که لازمه پرس کردن دوخت ها به شمار می آیند.

دستگاه پرچ

تجهیزاتی که به دو شکل اتوماتیک و دستی در بازار موجود هستند و برای نصب دکمه های فلزی و سایر اکسسوری ها به شلوار مورد استفاده قرار میگیرند.

چرخ خیاطی الیک

برای دوخت خطوط منحنی و مورب در تولید شلوار جین از این مدل چرخ های خیاطی استفاده می شود که دوخت محکم و بسیار تمیز را برای شما به ارمغان می آورد. این مدل ماشین های دوخت، دوخت زیگزاگ و متراکم دارند که معمولا برای دوخت لبه های جیب، سر قایمی، پل کمر و … کاربرد زیادی دارد.

چرخ خیاطی دو سوزنه

از دیگر مدل های چرخ خیاطی جین دوز می توان به مدل دو سوزنه اشاره کرد که قابلیت دوخت موازی با هم را دارد به این ترتیب می توان راندمان کار را تا حد زیادی افزایش داد. زمانی که در حین انجام ضخیم دوز هستید، می توانید با استفاده از مدل های دو سوزنه، دوخت منظم و مرتب را روی جیب، دمپا، پل کمر و … ایجاد نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *