چرخ خیاطی صنعتی نو یا استوک؛ کدام یک ارزش خرید دارد؟

شاید همیشه برای شما سوال بوده که که آیا چرخ خیاطی استوک می تواند کارکرد چرخ خیاطی آکبند را داشته باشد؟ چه تفاوتی بین چرخ خیاطی استوک و آکبند وجود دارد؟ در این مقاله، قصد داریم توضیحات را در راستای پاسخ به این سوالات ارائه دهیم. در ابتدا، به توضیحات جامع درباره هر یک از اصطلاحات استوک می ‌پردازیم و مفهوم چرخ خیاطی صنعتی استوک را توضیح می ‌دهیم و در نهایت در بخش جمع بندی به پاسخ سوالات فوق می پردازیم. تا انتها همراه ما باشید.

 

چرخ خیاطی استوک چیست؟

واژه استوک در زبان انگلیسی به معنای موجود در انبار است، اما در فرهنگ ایرانی، به کالاهایی گفته می ‌شود که استفاده شده ‌اند و کارکردی محدود دارند. چرخ خیاطی ‌های استوک، از کشورهای پیشرفته با کارکرد پایین جمع ‌آوری شده و به کشورهای دیگر صادر می ‌شوند.
در کشورهایی مانند ژاپن که صنعت نساجی به شکل وسیعی در کارخانه‌ ها انجام می ‌شود و بسیاری از زنان شاغل هستند، استفاده از چرخ خیاطی خانگی کمتر است. از این رو، بسیاری از چرخ خیاطی ‌های خانگی استوک در حالت کم‌ کارکرد و با کیفیت بالا هستند.
همچنین، در میان چرخ خیاطی ‌های استوک خانگی، مواردی وجود دارند که بسیار فرسوده و ارزش خرید ندارند، بنابراین قبل از خرید باید از کم کارکرد بودن و کیفیت آنها اطمینان حاصل کرد یا از فروشگاه‌ های مطمئن خرید نمود.

 

مزایا و معایب چرخ خیاطی صنعتی نو

چرخ خیاطی های صنعتی دارای مزایا و معایبی هستند که می‌توان به این موارد اشاره کرد.
مزایای این چرخ خیاطی ‌ها عبارتند از:

  • گارانتی: چرخ ‌های خیاطی آکبند معمولاً دارای گارانتی از شرکت تولیدکننده هستند که این اطمینان را به خریدار می ‌دهد در صورت بروز هرگونه مشکل، می ‌تواند از خدمات پس از فروش آن استفاده کند.
  • مدل ‌های جدید: خریدار می ‌تواند جدیدترین مدل‌ های چرخ خیاطی با امکانات و قابلیت‌ های پیشرفته را در بازار به راحتی پیدا و خریداری کند.
  • قطعات یدکی: قطعات یدکی چرخ خیاطی ‌های تولید داخلی، در بازار موجود بوده، که در صورت بروز هرگونه مشکلی، قطعات آنها به راحتی قابل دسترسی هستند.
    معایب این چرخ ها به شرح زیر می ‌باشد:
  • به عنوان نمونه، بسیاری از مدل‌ های چرخ خیاطی صنعتی به دلیل انجام دوخت ‌های تخصصی، فقط برای یک منظور مشخص طراحی شده‌ اند. این مدل ‌های صنعتی برای انجام کارهای تکراری با سرعت بالا و کیفیت دوخت دقیق طراحی شده ‌اند و اغلب جابه‌ جایی آسانی دارند. همچنین، اغلب نمی‌ توانید طیف وسیعی از سوزن‌ های مختلف را در آنها استفاده کنید.

 

مزایا و معایب چرخ خیاطی صنعتی استوک

در این بخش قصد داریم به مزایا و معایب چرخ خیاطی صنعتی استوک بپردازیم.
اگر بخواهیم مزایای چرخ خیاطی های استوک را نام ببریم شامل این موارد می شود.

  • تفاوت قیمت بین چرخ خیاطی استوک و محصولات نو و آکبند
  • کیفیت قطعات این چرخ ها نسبت به چرخ خیاطی‌های جدید
  • ضمانت و گارانتی توسط فروشگاه‌ های عرضه‌کننده
  • عدم تفاوت در عملکرد این چرخ خیاطی‌ ها با چرخ‌ های جدید و نو
  • طول عمر بسیار بالا در مقایسه با مدل ‌های جدید
  • راحتی استفاده و کار با دستگاه ‌های قدیمی

وسایل دست دوم، یا به اصطلاح استوک، ممکن است سال ‌ها مورد استفاده قرار گرفته باشند و دارای معایب زیادی باشند، به‌ ویژه در مورد وسایل الکتریکی. در بسیاری از موارد، چرخ‌ های خیاطی استوک دارای قطعات معیوب و غیرقابل استفاده‌ ای هستند که پس از مدتی استفاده آشکار می ‌شوند. این قطعات به دلیل قدمت، به طور معمول در بازار موجود نیستند و در صورت بروز مشکل، تعمیر آنها غیرممکن است. همچنین، چرخ‌ های خیاطی صنعتی استوک، به دلیل عدم داشتن گارانتی و خدمات پس از فروش، در صورت خراب شدن و نیاز به تعمیر، ممکن است هزینه زیادی را برای شما به همراه داشته باشد. به‌ طوری‌که در بسیاری از موارد، قطعات لازم برای تعمیر در بازار موجود نیستند.
اگر با این توضیحات همچنان تمایل به خرید چرخ خیاطی استوک دارید، سعی کنید چرخ خیاطی با مدل جدیدتری را پیدا کنید، تا در صورت بروز مشکل، قطعات قابل تعویض باشند و بتوانید آن را تعمیر کنید.

 

چرخ خیاطی صنعتی استوک بخریم یا نو؟

اگر برای مصارف خانگی و دوخت ‌های ساده نیاز به چرخ خیاطی دارید قطعاً چرخ خیاطی آکبند می‌ تواند برای شما انتخاب مناسبی باشد.
اگر به دنبال یک محصول حرفه‌ا ی با سیستم کامپیوتری برای شروع کار دوزندگی هستید، انتخاب بهتر قطعاً چرخ خیاطی‌ های استوک خواهد بود. یک چرخ خیاطی استوک با قیمت مناسب می ‌تواند تقریباً امکاناتی را داشته باشد که در چهار چرخ خیاطی ایرانی و آکبند موجود است. این چرخ ‌ها از بهترین و مقاوم ‌ترین مواد تولید شده است.
با خرید یک چرخ خیاطی استوک، می‌توانید انتخاب مقرون به صرفه تری داشته باشید، زیرا این چرخ‌ ها اغلب دارای صدها حالت دوخت مانند زیگزاگ و راسته دوز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *