چرخ خیاطی برای افراد مبتدی (معرفی چند مدل ارزان و کاربردی)

شاید شما هم به طراحی و دوخت لباس علاقه مند هستید و یا برای لذت و سرگرمی قصد دارید این هنر لذت بخش را شروع کنید. ممکن است در اوایل کمی سخت باشد که از چرخ خیاطی پیشرفته مانند یک خیاط حرفه ای استفاده کنید. ممکن است حتی چرخ‌خیاطی مناسب خود را نشناسید و این کار را کمی سخت خواهد کرد. به دلیل مشکلاتی که مبتدیان با چرخ خیاطی حرفه ای در خانه تجربه می کنند، شرکت های سازنده محصولاتی را تولید کرده که استفاده آسان و کاملاً ایده آل را برای کاربران مبتدی فراهم میکند.

چرخ خیاطی مکانیکی

چرخ خیاطی مکانیکی بیشتر با نام چرخ خیاطی دستی شناخته می‌شود. چرخ خیاطی مکانیکی برای کار کردن از نیروی مکانیکی کمک میگیرد. دستگیره‌ای در قسمت سمت راست چرخ مکانیکی وجود دارد که با چرخاندن این دستگیره، عملیات دوخت و دوز انجام می‌شود. دوختن با چرخ‌های مکانیکی زمان بر بوده و نیاز به صرف انرژی زیادی است. چرخ های الکترونیکی یا دیجیتال نسل بعدی چرخ خیاطی‌های خانگی هستند. این چرخ خیاطی ها دارای آلودگی صوتی کمتری بوده و سیستم انتقال قدرت آن‌ها از دینام به سایر قسمت‌های چرخ از روش جدید تری تولید شده است. چرخ خیاطی های الکترونیکی اغلب دوخت های روان تری را نسبت به چرخ خیاطی های مکانیکی انجام می‌دهند. یکی از مشخصه‌های چرخ خیاطی الکترونیکی، تنوع بسیار بالای دوخت آن‌ است. همچنین فرایند تعویض طرح‌های دوخت در این چرخ خیاطی ها به سهولت و تنها با فشردن یک دکمه انجام میشود.

 

ویژگی های کلیدی چرخ خیاطی برای افراد مبتدی

در انتخاب چرخ خیاطی مناسب برای شروع خیاطی باید به نکات زیادی توجه داشته باشید. برخی از این نکات شامل ویژگی‌هایی است که میخواهید در دوخت و دوز آن ها را داشته باشید.

نوع دوخت:درجه تنظیم نوع دوخت در چرخ‌های خیاطی وظیفه تنظیم نوع و شکل دوخت را بر عهده دارد که گزینه های موجود در درجه نوع دوخت با توجه به مدل چرخ خیاطی گوناگون است. استفاده از تنظیم درجه نوع دوخت را میتوان از ساده به زیگزاگ تغییر داد. تنظیم این درجه قاعده خاصی نداشته و با توجه به شکل و نوع دوخت دلخواه شما صورت میگیرد.

تعداد دوخت:گزینه تعداد دوخت در چرخ خیاطی ها نشان از تعداد انواع دوختی است که آن چرخ خیاطی قابلیت انجام آن را دارد، برای مثال دوخت ستاره‌ای، زیگزاگی، جا دکمه، دوخت دوبل، گل دوزی.

طول و عرض دوخت:درجه تنظیم طول و عرض دوخت در چرخ خیاطی‌ها در قسمت انتهایی چرخ قرار داشته و با استفاده از آن میتوان طول دوخت را در کار نهایی مشخص کرد. اعدادی که در این قسمت درج شده اند بین بازه ۰ تا ۴ را شامل شده و با افزایش عدد، درجه بندی طول دوخت ها بیشتر و یا کمتر میشود.

سیستم ماسوره گذاری: ماسوره نخی است که برای دوخت مورد استفاده قرار میگیرد و سیستم ماسوره پر کن در زیر چرخ خیاطی ها واقع شده است. برای جاگذاری ماسوره در چرخ خیاطی می‌بایست ماسوره را درون ماکو قرار داده و نخ را در شیار موجود در ماکو قرار دهید. اصلی ترین نکته در تنظیم سیستم تنظیم اتوماتیک کشش نخ است که اغلب چرخ‌خیاطی‌های جدید به آن مجهز هستند و تنش نخ را تنظیم میکنند.

فشار پایه:میزان فشاری که پایه بر روی پارچه اعمال میکند را سیستم فشار پایه بر عهده دارد. فشار پایه باعث می شود که پارچه بین صفحه کار پیش بر و پایه چرخ خیاطی ثابت بماند. میزان فشار بر روی سوزن در پارچه ی نازک و سبک تفاوت دارند چرا که دارد چرخ باید به صورت یکنواخت و ثابت دوختن را ادامه دهد.

قابلیت تنظیم سرعت:چرخ‌خیاطی های پدالی قابلیت تنظیم سرعت را دارند، به این صورت که هنگام دوختن هرچه پدال را بیشتر به پایین فشار دهید چرخ خیاطی با سرعت بیشتری شروع به دوخت می‌کند.

قابلیت های جانبی: از دیگر قابلیت‌های اضافه و جانبی چرخ‌های خیاطی می‌توان به جایگاه قرقره، هدایت نخ، ماسوره پر کن، اهرم بالابرنده نخ، دکمه تنظیم کشش نخ، پیچ تنظیم سوزن، صفحه سوزن، توپی چرخ خیاطی و سیستم برش نخ اتوماتیک اشاره نمود.

سهولت استفاده و کم وزن: هنگام انتخاب چرخ خیاطی بهتر است که کم وزن‌ترین را مورد نظر قرار دهید. چرا که ممکن است گاهی اوقات چرخ را در خانه جابجا کرده و یا آن را به محل دیگری منتقل کنید. بنابراین اگر چرخ خیاطی وزن کمی داشته باشد، حرکت دادن آن نیز راحت‌تر خواهد بود.

صدای کم چرخ هنگام دوخت: به طور کلی اگر به صورت مداوم در معرض صداهای ناهنجار قرار بگیرید میتواند برای شما آسیب های جبران ناپذیری را به دنبال داشته باشد. از همین روی بهتر است چرخ خیاطی مناسبی را تهیه کنید که برای کار در منزل صدای کمتری را تولید کرده و آرامش خود و خانواده در حین کار حفظ شود.

معرفی چند مدل از بهترین چرخ خیاطی مناسب برای افراد مبتدی

اگر هنرجو هستید و برای آموزش نیاز به تهیه چرخ خیاطی مناسب دارید بهتر است قبل از خرید به بررسی چند مدل از چرخ‌خیاطی های مناسب افراد مبتدی بپردازید. بهتر است در همان قدم اول سراغ چرخ خیاطی های حرفه ای نروید؛ چراکه کار کردن با چرخ خیاطی پیشرفته ممکن است آنقدر سخت و پیچیده باشد که شما را دلزده کند.

هنرجو هستید و برای آموزش

چرخ خیاطی جک F4

  • چرخ خیاطی جک f4 طراحی کم‌حجم و کارایی بالایی داشته و موتور قدرتمندی دارد.
  • همچنین جک F4 امکاناتی نظیر برنامه‌های دوخت متنوع و کنترل دقیق را به کاربران می‌دهد.

چرخ خیاطی زوجی a8000

 

  • چرخ خیاطی زوجی a8000 طراحی بسیار زیبایی داشته و دارای پنل کاربری لمسی است.
  • علاوه بر اینکه کار با آن بسیار ساده بوده، و تا 20 درصد سرعت دوخت را افزایش می دهد.

چرخ خیاطی تیپیکال gc0303

  • محصولات چرخ خیاطی صنعتی تیپیکال یکی از برند های شناخته شده در بازار است.
  • تنوع مدل و کیفیت بالای تیپیکال باعث شده تا به عنوان یکی از برندهای مورد اطمینان افراد مبتدی و نیز حرفه‌ای باشد.

چرخ خیاطی رویانگ ry 265

  • چرخ خیاطی رویانگ ry 265، قابلیت عملکرد اتوماتیک در حرکت پایه دوخت و سرنخ را دارد که مناسب برای دوخت با انواع ضخامت ها است.
  • این چرخ خیاطی دارای لرزش کم و بسیار بی صدا است.

برای مصارف خانگی

برای رفو و دوخت و دوز های خانگی نیاز به چرخ‌خیاطی خانگی دارید باید چرخ‌خیاطی هایی با کارای و امکانات متوسط را در نظر بگیرید که در بودجه شما نیز صرفه جویی شود و به نتیجه مطلوب خود در خیاطی برسید.

چرخ خیاطی کاچیران مدل 1129

  • چرخ خیاطی کاچیران کیفیت ساخت مناسب بهره مند بوده و یک ابزار کارآمد و قابل اعتماد برای خیاطی در منزل است.
  • دارای موتور قوی، دقت در کنترل سرعت و امکان دوخت انواع الگوها، طرح‌های مختلف دوخت و نخ کشی اتوماتیک است.

چرخ خیاطی مارشال 980s

    • یکی از پرفروش‌ترین چرخ خیاطی ها برای کاربران متوسط است.
    • این مدل چرخ خیاطی توانسته است بهره‌گیری از امکانات و ویژگی‌های بالا، عملکردی مناسب و کیفیت دوخت را به کاربران خود ارائه دهد.

چرخ خیاطی ژانومه 808

    • چرخ خیاطی ژانومه 808دارای 12 مدل دوخت ساده و 49 مدل گلدوزی است.
    • برای دوخت انواع پارچه‌ها از جمله پارچه‌های ظریف و نازک قابل استفاده است.
    • همچنین این چرخ خیاطی دارای سیستم جلوگیری از گیر کردن نخ است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *