چرخ خیاطی التراسونیک چیست ( بررسی عملکرد و اجزای آن )

چرخ آلتراسونیک (چرخ خیاطی التراسونیک) چیست؟

چرخ آلتراسونیک یکی از متفاوت ترین تجهیزات در دنیای خیاطی و دوخت و دوز است که قابلیت استفاده از امواج فراصوت را دارد. عملکرد این ماشین دوخت دوجانبه هست و شما می توانید با استفاده از آن به شکل همزمان برش و دوخت را مشاهده نمایید.
خرید این تجهیزات از مجموعه زاگسون علاوه بر کیفیت و عملکرد فوق العاده، قیمت عادلانه ای را برای شما در پی دارد. در ادامه به بررسی چرخ خیاطی التراسونیک، کاربرد و مزایای استفاده از آن خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

آشنایی با عملکرد چرخ آلتراسونیک

چرخ آلتراسونیک جدید ترین نوع چرخ خیاطی است که در تولید آن از تکنولوژی های خاصی استفاده شده است. این تجهیزات برای دوخت و دوز به جای نخ و سوزن از امواج فراصوت استفاده می کنند که به دلیل طول موج کوتاه؛ در حین متراکم شدن از خود حرارت ساطع می کنند.
ارتعاشات التراسونیک سبب می شود تا الیاف نرم شده و حالت پرس شده به خود بگیرند. از ویژگی های قابل توجه این تجهیزات می توان به سرعت عملکرد آن اشاره کرد که به هیچ عنوان قابل مقایسه با چرخ های خیاطی معمولی نیست.

اجزای دستگاه دوخت التراسونیک

در تولید این تجهیزات از قطعات متفاوتی استفاده می شود که هر یک وظیفه خاصی دارند. استفاده از قطعات با کیفیت، عملکرد این دستگاه را بهبود می بخشد و باعث می شود تا بتوان دوخت و دوز بدون نقص داشت. از مهم ترین اجرای این دستگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منبع تغذیه: بدون شک مهم ترین قسمت این دستگاه منبع آن است که با سرعت 50 الی 60 سیکل در ثانیه را به فرکانس مورد نیاز 20 هزار سیکل در ثانیه ارتقا می دهد.
  • مبدل التراسونیک: به کمک این قطعه سیگنال های الکتریکی به واسطه بلورهای پیزوالکتریک به ارتعاش مکانیکی تغیر پیدا می کند.
  • بوستر: این قطعه علاوه بر انتقال و تحویل انرژی ارتعاشی، نقش یک کنترل کننده را با هدف بهبود و افزایش دامنه ایفا می کند.
  • هورن: برای دوخت و ایجاد اتصال بین دو نقطه جداگانه، از انرژی ارتعاشی استفاده می کند.
  • انویل: این قطعه نقش مهمی در چرخ خیاطی التراسونیک داشته و عملکرد تمام بخش های را نظارت و پشتیبانی می کند.

کاربردهای چرخ آلتراسونیک

این تجهیزات به واسطه داشتن عملکرد متفاوت، کاربردهای متعدد و مختلف در اختیار شما قرار می دهد. با توجه به این که این تجهیزات با کمک امواج فراصوت کار می کنند، محصول خاص و متفاوت را نیز به بازار عرضه می نمایند که در صنایع مختلف می توان از آنها استفاده نمود. از مهم ترین کاربرد های این تجهیزات می توان موارد زیر را نام برد:
تولید انواع پوشاک
تولید تجهیزات ورزشی
ساخت انواع ظروف یکبار مصرف
دوخت انواع پارچه های پلاستیکی و الیاف
استفاده در صنایع به منظور اتصال بین قطعات مختلف

مزایای چرخ آلتراسونیک

با استناد به مطالب فوق می توان گفت که انتخاب و خرید چرخ آلتراسونیک راهی به سوی آغاز یک کسب و کار حرفه ای است. با کمک این تجهیزات می توان از مزایای زیادی برخوردار شد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوخت کاملا همرنگ: این قابلیت به دلیل آن است که در چرخ خیاطی التراسونیک از هیچ نوع نخ یا اتصالی که تفاوت رنگ ایجاد کند، استفاده نمی شود.
  • بدون برش های اضافه: با توجه به نحوه برش این دستگاه به کمک امواج، می توان مطمئن شد که برش های ایجاد شده لبه های اضافه نداشته و بسیار دقیق ایجاد می شوند.
  • کاربرد متعدد: این دستگاه هیچ گونه محدودیت برای استفاده ندارد و به کمک آن می توان برای دوخت انواع متریال پارچه ای، محصولات خانگی، صنایع دستی، پلی اتیلن، آلومینیوم، پلی استایرن و دیگر موارد ترکیبی استفاده کرد.
  • استارت قوی: این مزیت به شما کمک می کند تا بتوانید از زمان خود به درستی استفاده کنید. استارت قوی به معنای این است که برای گرم کردن یا شروع به کار نیاز به زمان اضافه ندارد.
  • عدم نیاز به متریال اضافه: این محصول در دسته چرخ های خیاطی قرار میگیرد اما به هیچ عنوان برای دوخت و دوز از متریال متفاوت مانند نخ، سوزن، گیره، چسب و متریال مشابه آن استفاده نمی کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *