نحوه استفاده ژانومه 802 [به همراه فیلم آموزشی]

چرخ خیاطی ژانومه 802، چهار ولوم دارد که هر کدام امکانات خاصی را ارائه خواهند داد. اگر امکانات این دستگاه شما را مجذوب کرده است، باید بدانید که شما نمی توانید از هیچ کدام از این امکانات بهره ببرید مگر این که با 4 ولوم اصلی به کار رفته روی این دستگاه آشنا باشید.  به همین منظور ما در امیرعلی دوخت تصمیم به توضیح و توصیف درجات روی پرفروش ترین و محبوب ترین مدل چرخ خیاطی ژانومه گرفته ایم، با ما همراه باشید.

 

معرفی و آموزش کار با اجزای چرخ خیاطی

برای کار با چرخ خیاطی ژانومه باید کاربرد تمام دکمه های روی دستگاه را بدانید چرا که تمام تنظیمات  این دستگاه به این دکمه ها وابسته بوده و با استفاده از آن ها شما می توانید دوخت مورد نظر خود را ارائه دهید. همانطور که گفته شد روی بدنه این دستگاه  چند ولوم دیده می شود که برای مواردی مثل تنظیم طول دوخت، عرض دوخت و کشش نخ طراحی شده اند. در ادامه به توضیح مفصل کاربرد هر کدام از این درجات به تفکیک خواهیم پرداخت.

 

درجه مربوط به کارپیش بر

 

Screenshot 2024 07 09 111359 1

 

روی این ولوم دو کلمه up و down به چشم می خورد که اگر روی upتنظیم شود کارپیشبر به سمت بالا حرکت کرده و اگر روی down تنظیم شود، کارپیشبر به سمت داخل خواهد رفت. به عنوان به هنگام دوخت دکمه اگر می خواهید لباس شما آسیب نبیند، بهتر است کارپیشبر را روی down تنظیم نمایید.

 

درجه مربوط به تنظیم طول دوخت

 

Screenshot 2024 07 09 111411

 

این ولوم که در تصویر زیر مشاهده می نمایید، برای تنظیم گام دوخت طراحی شده است و از یک الی چهار میلی متر قابل تنظیم می باشد. برای دوخت معکوس نیز باید این ولوم رو به سمت داخل فشار دهید. در واقع شما می توانید با فشار دادن این دکمه به سمت داخل، بست و سر قائمی دوخت خود را اجرا نمایید. 

 

 

اهرم مربوط به عرض دوخت

 

Screenshot 2024 07 09 111422

 

این درجه تا 7 میلی متر قابل تنظیم بوده و به هنگام گلدوزی بسیار پر کاربرد بوده و جست سوزن را تنظیم می نماید. اگر قصد دارید بهترین دوخت را در گلدوزی ارائه دهید، این اهرم را تا آخر کشیده و با فشار دادن شاسی، آن را فیکس نمایید.

 

درجه مربوط به تنظیم موقعیت سوزن

 این درجه دو قسمتی می باشد که قسمت شماره یک ( درجه بزرگتر) برای تنظیم موقعیت سوزن و قسمت شماره دو (درجه کوچکتر) بیشتر به هنگام گلدوزی و یا جا دکمه زدن به کار می رود. برای جا دکمه زدن، درجه 3 برای حرکت به سمت جلو، درجه 2 برای سربندی و درجه 1 برای حرکت به سمت عقب باید تنظیم شود. همچنین برای ارائه دوخت ساده، ولوم شماره دو را باید روی off  قرار دهید و برای گلدوزی کردن نیز این ولوم را روی S تنظیم نمایید.

 

درجه مربوط به تنظیم کشش نخ 

 

این ولوم برای تنظیم کشش نخ طراحی شده است که بین 1 تا 9 درجه قابل تنظیم است. در واقع این ولوم برای تنظیم کردن شلی و سفتی نخ بر اساس ضخامت پارچه طراحی شده تا در نهایت شما بتوانید تمییز ترین دوخت ممکن را ارائه دهید. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *