نحوه استفاده ژانومه 5002 (به همراه فیلم آموزشی)

 

چرخ خیاطی ژانومه 5002، چرخ خیاطی ای کامپیوتری و کاربردی برای انواع دوخت ها و گلدوزی هاست. این چرخ خیاطی کاملا اتوماتیک است و اثری از مکانیکی بودن در آن نیست! به دلیل همین کاربری و ظاهر متفاوت چرخ خیاطی 5002، ممکن است برای استفاده از آن نیاز به آموزش داشته باشید. به همین دلیل در این بخش، به آموزش نحوه استفاده ژانومه 5002 و کار با اجزای آن می پردازیم.

 

معرفی و آموزش کار با اجزای چرخ خیاطی

نحوه استفاده ژانومه 5002 2

 

1- در ابتدا اگر درب چرخ خیاطی را باز کنید، فشار پایه ای می بینید که می  توانید با استفاده از آن میزان فشار پایه را به نسبت ضخامت پارچه تنظیم کنید.

2- در این بخش کلیدی برای روشن و خاموش کردن چراغ LED قرار گرفته است. از این چراغ می توانید برای روشن کردن محل دوخت استفاده کنید.

3- نخ کشی خودکار را می توانید از این قسمت انجام دهید. استفاده از این بخش برای افرادی که در نخ کردن سوزن مشکل دارند و یا مشکل دید دارند، بسیار مناسب است.

4- کمپلت چرخ خیاطی 5002 کف گرد است و به همین علت، دارای ماکو سرخود می باشد. یعنی نیازی به وارد کردن ماکو از خارج نیست و فقط باید ماسوره داخل فنر قرار گرفته و جا بیفتد.

5- این قسمت از ژانومه 5002 را بازوی آزاد می گویند  که برای دوخت هایی مانند دور آستین از آن استفاده می کنند.

6- برخلاف اکثر چرخ خیاطی ها، جعبه لوازم آن پشت چرخ قرار دارد. برای باز کردن جعبه لوازم باید آن را به به سمت جلو فشار دهید.

7- برای تنظیم درجه کشش نخ و شل و سفت کردن آن، از این ولوم استفاده کنید. نکته قابل توجه اینجاست که اگر داخل فنر پرز یا آشغال قرار بگیرد، ولوم تنظیم درجه کشش نخ کار نمی کند.

8- با باز کردن درب بالا، دفترچه راهنمایی را مشاهده خواهید کرد که مدل های گلدوزی متنوع این چرخ را بطور کامل آموزش می دهد. همچنین داخل این دریچه، انواع پایه ها و ابزارها نیز وجود دارد که بهتر است برای هر نوع دوخت، از پایه مناسب آن که در بالای چرخ خیاطی قرار دارد استفاده کنید. برای مثال برای جادکمه زدن، از پایه جادکمه استفاده کنید.

9- برای متوقف کردن دوخت و پر کردن ماسوره، ماسوره پیچ را به سمت پایین بزنید. با این کار فقط توپی ماسوره پیچ می چرخد و پس از پر شدن آن، در جای قبلی خود قرار می گیرد. در این زمان چرخ خیاطی به حالت اولیه خود بازمیگردد.

 

 

نحوه استفاده ژانومه 5002

 

1- برای انتخاب و انجام هر مدل از گلدوزی ها، روی این دکمه ها کلیک کنید. هر دکمه سه مدل گلدوزی دارد که با فشار دادن هریک از دکمه ها، بین مدل های گلدوزی جابجا شوید. در این بین 2 مدل دوخت جا دکمه نیز وجود دارد.

2- برای تنظیم طول و عرض دوخت، می توانید از این 2 ولوم استفاده کنید. ولوم بالا برای تنظیم عرض دوخت تا حداکثر 7 میلی متر است. ولوم پایین نیز برای تنظیم طول دوخت تا حداکثر 4 میلی متر است.

3- در این قسمت با کلید سمت راست، می توانید سرعت دوخت را کاهش دهید.

4- برای بست زدن، از دکمه قرمز در این بخش استفاده کنید. همچنین می توانید با فشار دادن دکمه سفید، دوخت را کاملا متوقف کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *