آموزش کار و نحوه استفاده از ژانومه 1312 (فیلم آموزشی)

 

ژانومه 1312 یکی از متفاوت ترین مدل های چرخ خیاطی ژانومه است که به دلیل داشتن ویژگی های متفاوت، قابلیت های ویژه ای را در اختیار کاربر قرار می دهد. به کمک این چرخ خیاطی می توان 20 مدل دوخت ترکیبی مانند راسته دوزی، زیپ دوزی، تکه دوزی و  12 مدل دوخت گلدوزی را تجربه نمود. عرض دوخت چرخ خیاطی ژانومه 1312 دقیقا 5 میلیمتر است، از این رو می توان از کیفیت دوخت محکم و با کیفیت بهره مند شد. برای آشنایی بیشتر با این مدل چرخ خیاطی و نحوه استفاده از آن با ما همراه باشید:

 

آشنایی با بخش های مختلف ژانومه 1312

نحوه استفاده از ژانومه 1312 بسیار ساده و بدون پیچیدگی است، به گونه ای که کاربر بدون نیاز به تخصص خاص می تواند از این چرخ خیاطی استفاده کند. برای شناخت بیشتر این کالا می توانید موارد زیر را مطالعه نمایید:

 

نحوه استفاده ژانومه 1312

 

  1. داشتن دو جای نخ و قرقره به شما این امکان را می دهد تا همزمان که از قابلیت دوخت های متنوع آن استفاده می کنید، بتوانید نخ ماسوره را پر کنید.
  2. افرادی که تخصص خاصی در زمینه خیاطی ندارند می توانند با دنبال کردن شماره گذاری های درج شده روی بدنه چرخ خیاطی، قرقره اصلی را از فنر عبور داده و پس از گذر از شیطانک به سوزن برسانند.
  3. برای سرقائمی زدن در ابتدا و انتهای دوخت می توانید از دسته تعبیه شده استفاده نمایید. این دسته کاملا محکم و روان است و شما به سادگی می توانید در حین دوخت از آن استفاده کنید.
  4. بر روی بدن چرخ خیاطی ژانومه 1312 دو سلکتور در نظر گرفته شده که به کمک آن می توان تنظیمات لازم را برای دوخت متنوع اعمال نمود، از سلکتور سمت راست برای تنظیم گام دوخت استفاده خواهد شد.
  5.   سلکتور سمت چپ با هدف تغیر مدل های مختلف دوخت و گلدوزی مورد استفاده قرار میگیرد. به کمک سلکتور سمت چپ نیز می توان جا دکمه و مادگی زدن را در 4 گام مختلف اجرا نمود.
  6. بر روی بدنه این چرخ خیاطی می توانید انواع دوخت را همراه با شکل دوخت مشاهده نمایید. دوخت های A و B برای دوخت ساده و دوخت ما بین B و C به صورت دوخت هفت و هشتی است. بهتر است بدانید که هر چه سلکتور به سمت C متمایل باشد، دوخت هفت و هشتی آن درشت تر خواهد بود.
  7. برای اجرای گلدوزی های متفاوت ردیف دوم می باسیت سلکتور سمت راست را بر روی حرف SS تنظیم کنید و سپس با مشخص کردن نوع دوخت (A، B، C، D) روی سلکتور دوم، نوع گلدوزی مورد نظر را انتخاب نمایید.
  8. از دیگر اقدامات برای استفاده از  چرخ خیاطی ژانومه 1312، مربوط به قسمت ماسوره آن است. ابتدا جعبه ای که در قسمت زیر سوزن قرار دارد را جدا می کنید، سپس ماکو را خارج، ماسوره را داخل آن گذاشت و سپس ماکو را مجدد در محل تعبیه شده قرار دهید.
  9. در قسمت پشت پایه ی چرخ یک اهرم وجود دارد که با فشردن آن به سادگی می توانید پایه چرخ را تعویض نمایید. پایه های این چرخ دو تکه هستند که به کمک ضامن به قسمت میله پایه وصل می شوند.

در پایان گفتنی است که انواع چرخ خیاطی ژانومه 1312 در دسته تجهیزات خشک کار هستند، به این معنا که به روغن کاری نیاز ندارند. برای اینکه بتوانید در همه حال و برای مدت زمان طولانی از کیفیت و کارایی بالای این مدل چرخ خیاطی بهره مند شوید،

حتما به سرویس کاری نیاز دارد. با وجود ساده بودن این چرخ خیاطی، به هیچ عنوان برای سرویس آن خودسرانه عمل نکنید. این تجهیزات باید توسط متخصص حرفه ای سرویس کاری شود، زیرا هر گونه تغیر در محل قرارگیری قطعات باعث بروز خرابی های بیشتر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *