نحوه استفاده از زوجی A8000 (به همراه فیلم آموزشی)

 

چرخ خیاطی زوجی A8000 یکی از پرطرفدار ترین مدل های برند زوجی است که به واسطه داشتن تکنولوژی های برتر، در دسته چرخ های خیاطی کامپیوتری راسته دوز قرار میگیرد. در طراحی این چرخ خیاطی از یک صفحه لمسی استفاده شده که با استفاده از آن می توانید تنظیمات لازم را بر روی این محصول اعمال کنید. در واقع این پنل لمسی به کاربر کمک می کند تا به سادگی تنظیمات مورد نیاز را وارد و سپس بدون مشکل آن را اجرا نمود. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی بخش های مختلف زوجی A8000 و عملکرد هر یک از آنها، به بررسی چگونگی استفاده از آن نیز بپردازیم.

 

چطور از زوجی A8000 استفاده کنیم؟

نحوه استفاده از زوجی A8000 به واسطه بهره مندی از تکنولوژی های برتر، بسیار ساده است به گونه ای که حتی افراد مبتدی نیز می توانند به سادگی از آن استفاده کنند. این مدل جز مدل های کامپیوتری است، به این معنا که شما باید برخی دستورات را با استفاده از پنل لمسی استفاده شده، اعمال نمایید. همچنین بر روی بدنه این چرخ خیاطی چند ولوم و اهرم وجود دارد که هر یک وظیفه خاص را انجام می دهند. در ادامه به معرفی بیشتر این قطعات خواهیم پرداخت:

 

راه اندازی زوجی A8000

با روشن شدن این چرخ خیاطی پنل لمسی آن نیز روشن می شود، البته در ابتدا بر روی صفحه کلمه “LOCK” به همراه آیکون یک قفل کوچک وجود دارد. با توجه به لمسی بودن این صفحه از قابلیت لاک یا همان قفل برای جلوگیری از لمس احتمالی و ناخواسته استفاده شده است.

برای راه اندازی این چرخ خیاطی آیکون شکل قفل را لمس کنید تا پنل برای شما باز شود. بر روی صفحه نمایشگر تعداد زیادی گزینه وجود دارد که با لمس و اعمال هر یک، گزینه های متعدد از دوخت برای شما فراهم می شود.

 

 

آشنایی با گزینه های صفحه لمسی

بر  روی سفحه نمایشگر گزینه هایی درج شده که با استفاده از آن ها می توانید نوع دوخت خود را برای پارچه های متفاوت، انتخاب کنید. گزینه های A و B برای سرقایمی زدن ابتدای کار استفاده می شود، با انتخاب این گزینه ها می توانید اطمینان حاصل کنید که در ابتدای هر دوخت و دوز سرقایمی به طور خودکار زده خواهد شد. با دو بار کلیک کردن بر روی این گزینه سرقایمی دوبل خواهد شد و به این شکل دوخت محکم تری خواهید داشت.

برای اینکه در انتهای کار نیز به طور خودکار سرقایمی زده شود، از دو گزینه C و D استفاده شده است. با تنظیم این گزینه ها تمام مراحل دوخت و دوز به شکل اتوماتیک اجرا خواهد شد و در ابتدای کار و انتهای آن نیز عملیات سرقایمی زدن به شکل خودکار انجام میگیرد. در صورتی که بر روی گزینه های مذکور دوبار کلیک کنید، سرقایمی انتهای کار نیز دوبل خواهد شد.

 

 

بررسی اعداد مندرج در پنل لمسی

با روشن شدن چرخ خیاطی زوجی A8000 می توانید 4 عدد یکسان بر روی پنل لمسی مشاهده کنید که بر روی هر عدد حروف A، B، C و D به ترتیب نوشته شده است. هر عدد نشان دهنده طول دوخت سرقایمی در ابتدا و انتهای کار هستند. A و B برای سرقایمی ابتدای کار که می توانید عدد آن را تغیر دهید و Cو D برای سرقایمی انتهای کار که تغیر اعداد آن ها به صورت مجزا امکان پذیر است. با کلیک بر روی گزینه تکرار سرقایمی می توانید تعداد آن را بر روی 1 بار، 2 بار یا خاموش قرار دهید، در صورت خاموش کردن این قابلیت، برای سرقایمی زدن می بایست از اهرم سرقایمی استفاده کنید.

 

 

قابلیت نخ گیری و تمیزکاری

از دیگر گزینه های مندرج بر روی پنل لمسی، می توان به گزینه نخ گیر آن اشاره کرد که با فعال کردن آن نخ ابتدای کار به طور خودکار قطع خواهد شد. طی این عملیات پس از سرقایمی باقی مانده نخ به طور خودکار قیچی شده و از کار جدا می شود. این گزینه به شکل یک قیچی نمایش داده می شود و شما می توانید آن را فعال یا غیر فعال کنید.

 

 

نحوه شروع کار

گزینه دیگری که برای چرخکاران وجود دارد، نحوه شروع به کار است که به شکل تصویر فلش منحنی شکل مشخص شده است. با فعال سازی این گزینه زمانی که کار دوخت و دوز را آغاز می کنید، ابتدا چند سوزن به شکل آهسته و سپس سرعت دوخت و دوز اوج میگیرد.

 

 

تعیین محدودیت دوخت

یکی از ویژگی های قابل توجه در چرخ خیاطی زوجی A8000، قابلیت اعمال محدودیت برای دوخت است. برای این کار یک گزینه وجود دارد که با حرف M مشخص شده و به صورت فلش خط چین نمایش داده می شود. در صورتی که این گزینه بر روی حالت فلش خط چین قرار بگیرد به صورت نامحدود کار دوخت و دوز را انجام می دهد. این حالت مرسوم ترین حالت انتخاب شده برای کارگاه های خیاطی است، البته می توانید از مزایای تغیر حالت این گزینه نیز استفاده کنید.

برای ایجاد تغیر حالت، بر روی گزینه مذکور ضربه بزنید. بر روی صفحه نمایش اعدادی ظاهر می شوند که به عنوان اعداد محدود کننده شهرت دارند. این اعداد تعداد سوزن زدن مجاز را به شما نشان می دهد، به عنوان مثال شما عدد 15 را تعیین و شروع به کار میکنید، پس از 15 سوزن زدن نخ به طور خودکار قیچی و دوخت و دوز پایان می یابد؛ این حالت به دوخت محدود شهرت دارد.

 

 

تعیین محدودیت سرقایمی

علاوه بر محدودیت در دوخت، زوجی A8000 قابلیت محدودیت در سر قائمی را نیز دارد. به این معنا که با کلیک بر روی مود بعدی می توانید برای سرقایمی زدن نیز محدودیت اعمال کنید، البته این قابلیت بیشتر برای زمانی کاربرد دارد که در حال وصل کردن مارک، بلت و … هستید. مقدار دوخت و تعداد دفعات سرقایمی را با توجه به اعداد مندرج در صفحه لمسی می توانید تغیر دهید. در هر حالت پس از اعمال تغیرات با فشردن آیکون S کلیه تغیرات ذخیره می شوند.

از دیگر قابلیت های تعیین محدودیت برای سرقایمی می توان به نحوه دوخت اشاره کرد. تصور کنید یک مارک مربع شکل دارید که باید هر 4 طرف آن به کار وصل شود، برای این کار با کلیک کردن بر روی گزینه مود تعداد اعداد متغیر خواهد شد، عدد اول نشان دهنده تعداد اضلاع مارک، و اعداد بعد از حرف P نشان دهنده طول دوخت و تعداد سوزنی دوخت است.

 

 

تنظیمات پایه

از دیگر گزینه های این صفحه نمایش می توان به قابلیت پایه بلند کن آن اشاره کرد که عملکرد دوگانه دارد. در یک حالت پایه به همراه قیچی است که پس از هربار گاز دادن و استوپ، پایه به صورت خودکار بالا رفته و 12 ثانیه در همان حال باقی میماند. بر روی همان گزینه ضربه بزنید تا از حالت قیچی خارج شود، در این حالت پس از هر بار گاز دادن، به محض اینکه فشار از روی پدال برداشته شود، پایه به طور خودکار بالا می رود.

 

 

موقعیت سوزن

گزینه بعدی مربوط به موقعیت سوزن و محل قرار گرفتن آن است که در یک حالت سوزن در بالا و در حالت دیگر سوزن در پایین قرار دارد. با انتخاب این گزینه پس از هربار گاز دادن و استوپ حالت سوزن با توجه به انتخاب شما تغیر می کند.

 

 

تنظیمات سرعت

برای اعمال تغیرات در سرعت چرخ خیاطی زوجی A8000، دو گزینه مثبت و منفی وجود دارد. این دو گزینه به شما اجازه اعمال تغیرات لازم را میدهد، بر این اساس شما می توانید سرعت موتور چرخ خیاطی را در بازه مشخص شده افزایش یا کاهش دهید.

 

 

تنظیمات ریست

یکی از گزینه های جذاب و قابلیت های منحصر بفرد چرخ خیاطی زوجی A8000، قابلیت ریست کردن تمام تنظیمات آن است. برای این کار باید گزینه ی اول از سمت چپ را برای چند ثانیه نگه دارید تا عملیات ریست شدن به درستی انجام شود.

 

 

تنظیمات تغیر زبان

زوجی A8000 یکی از بهترین مدل های چرخ خیاطی در دنیا است که قابلیت تغیر زبان را فراهم نموده تا همه بتوانند به سادگی از آن استفاده کنند. برای اعمال تغیرات مربوط به زبان باید گزینه P را بفشارید و از میان برنامه های موجود با کمک دکمه های مثبت و منفی برنامه P27 را انتخاب کنید. در مرحله بعد روی اعداد سمت راست نمایشگر ضربه بزنید و منوی N04 را انتخاب می کنید، کلیه عملیات را با فشردن گزینه S ذخیره کنید. در این مرحله با کمک گزینه های مثبت و منفی زبان خود را انتخاب نمایید، عدد 2 زبان انگلیسی، عدد 1 زبان چینی و عدد 0 خاموش کردن زبان است. برای ذخیره شدن تغیرات انجام شده نیز در پایان باید گزینه S را انتخاب کنید.

 

ولوم تنظیم دوخت

با توجه به این که زوجی A8000 یک چرخ راسته دوز به شمار می آید، می توان از آن برای دوخت انواع پارچه با جنس مختلف استفاده نمود. ولوم تنظیم دوخت به شما این امکان را میدهد تا گام دوخت را با توجه به نوع پارچه ریز و درشت کنید.

 

اهرم دوخت معکوس

یکی از بخش ها یا قطعات مکانیکی که در این چرخ خیاطی استفاده شده، اهرم دوخت معکوس یا همان اهرم سرقایمی است که دقیقا زیر ولوم تنظیم گام دوخت قرار دارد. با کمک این اهرم می توانید به دوخت سرقایمی در ابتدا و انتهای کار را بزنید، همچنین می توانید از مزیت دوخت معکوس آن استفاده نمایید. این اهرم عملکرد کاملا مشابه با گزینه های A و B موجود بر روی صفحه لمسی زوجی A8000 دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *