میز چرخ خیاطی چیست؟ [انواع و ویژگی ها + نکات خرید✔️]

در حال حاضر ابزارهای مختلفی برای راحت تر شدن خیاطی طراحی شده است. یکی از مهم‌ ترین این ابزار آلات، میز چرخ خیاطی است. در ساخت میز چرخ خیاطی، به ارگونومیک (شیوه طراحی مناسب محیط کار) توجه شده است. به همین دلیل از بروز بسیاری از مشکلات ستون فقرات ناشی از خیاطی های طولانی، مثل آرتروز و فشار به مهره های کمر جلوگیری می‌ کند.
طراحی خاص این میز باعث می‌ شود که کف چرخ خیاطی در حفره تعبیه شده قرار بگیرد و سطح میز با قسمت پایه چرخ خیاطی هم سطح‌ خواهد شد. در نتیجه فرایند دوخت راحت تر خواهد بود. در ادامه راجع به نکات مهم خرید، انواع میز چرخ خیاطی و موارد دیگر توضیح داده ایم.

 

انواع میز چرخ خیاطی

میزهای چرخ خیاطی در انواع مختلف تولید می‌ شوند تا پاسخگوی نیاز کارگاه های خیاطی، منازل و… باشد.

ساده

چرخ خیاطی ساده، ارزان ترین نوع چرخ خیاطی است. این میز در دو شکل کوتاه و بلند طراحی و تولید می‌ شود. تفاوت اصلی در اندازه پایه میز است. محل قرار گیری چرخ خیاطی در میز تعبیه شده است و پس از محکم کردن چرخ خیاطی، می‌ توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

کشودار

میز چرخ خیاطی کشودار، علاوه بر محل مخصوص قرار گیری چرخ خیاطی، برای قرارگیری وسایل خیاطی نیز جای مخصوص دارد. تعداد کشو ها در انواع کمپانی ها متفاوت است. اندازه کشوهای طراحی شده هم با یکدیگر متفاوت است. شما می‌ توانید بسته به فضایی که برای قرار گیری میز چرخ خیاطی در نظر دارید، یکی از مدل ها را خریداری کنید.

میز چند کاره

میز چندکاره دوام بسیار خوبی دارد و علاوه بر محل تعبیه شده برای چرخ خیاطی، دارای کشو هم هست. همچنین صفحه میز برای قرارگیری انواع پارچه مناسب است. انواع مختلف چرخ خیاطی را می‌ توانید روی میز چند کاره قرار دهید. قابلیت پنهان کردن میز چرخ خیاطی پس از اتمام کار هم وجود دارد. ریل کشو ساچمه ای، صفحه سردوز، روکش ضد خش و… از دیگر امکانات این میز چرخ خیاطی است.

میز پدال دار

میز پدال دار یکی از جدیدترین انواع میز چرخ خیاطی است که روانه بازار شده است و طرفداران زیادی دارد. این میز به دلیل برخورداری از سیم پدال متحرک، باعث می‌ شود فشار کمتری را هنگام خیاطی متحمل شوید. خط کش مدرج میز برای اندازه گیری راحت و گیره نگهدارنده پارچه به شما در بالا بردن سرعت خیاطی تان کمک می‌ کند. همچنین بازوی آزاد میز به قرار گیری بهتر چرخ و دوخت دور آستین، جیب ها و… کمک می کند.

 

ویژگی ها و کاربرد های یک میز چرخ خیاطی خوب و ایده آل

یک میز چرخ خیاطی خوب در درجه اول باید از متریال با کیفیت ساخته شده باشد. مقاومت میز باید در برابر آسیب های محیطی، رطوبت و… بالا باشد. باید حتما دقت کنید که میز شما هنگام روشن بودن چرخ خیاطی، لرزش نداشته باشد. البته این موضوع به سطحی که میز را روی آن قرار می‌دهید هم بستگی دارد. سطوحی مثل سرامیک و پارکت برای این کار مناسب است.

ارتفاع میز خیاطی مسئله مهم بعدی است. حتما توجه کنید که پیش از خرید، از چگونگی تنظیم ارتفاع آن اطلاع داشته باشید. به علاوه سطح یک میز خیاطی خوب حتما باید صاف و صیقلی باشد تا پس از دوخت بتوانید برخی از برش ها، اندازه گیری ها و… را روی آن انجام دهید. ضد خش بودن سطح میز روی کیفیت آن تاثیر زیادی دارد.

 

نکاتی که باید در انتخاب میز چرخ خیاطی بدانید

در ابتدا باید به مدل چرخ خیاطی توجه داشته باشید. بسته به نیاز خودتان که از چه نوع چرخ خیاطی استفاده می‌کنید، می‌توانید میز مناسب را تهیه کنید. مهم نیست چه نوع میز خیاطی را خریداری می‌کنید، در هر صورت باید فضای قرار گرفتن میز چرخ خیاطی را از پیش تعیین کنید. همچنین حتما به مدت زمان متوسطی که خیاطی می‌ کنید و ارتفاع میز خیاطی با توجه به قدتان توجه داشته باشید.
طراحی میز چرخ خیاطی موضوع مهم دیگری است که حتما باید پیش از خرید مد نظر قرار دهید. اگر در آپارتمانی کوچک زندگی می‌ کنید یا در کارگاه خیاطی خود با محدودیت فضایی مواجه هستید، باید ابعاد دقیق چرخ خیاطی را از پیش بدانید. استفاده از میز چرخ خیاطی تاشو نیز می‌ تواند گزینه مناسبی باشد. در نهایت می‌ توانید با در نظر گرفتن بودجه ای که دارید، یک میز چرخ خیاطی مناسب خریداری کنید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *