فرم بدن زنان (چگونه تیپ بدنی خود را تشخیص دهیم؟)

چگونه تیپ بدنی خود را تعیین کنیم؟

فرم بدن زنان در انتخاب لباس آن ها تاثیر بسیاری دارد، به طور کلی افراد در زمان خرید لباس دوست دارند لباسی را انتخاب کنند که در عین جذابیت، نواقص اندام آن ها را نیز بپوشاند. لذا بهتر است پیش از خرید لباس ابتدا با فرم بدن خود آشنا شوید تا بتوانید خرید ایده آل داشته باشید.
بی توجهی به فرم دقیق بدن زنان منجر به انتخاب های اشتباه می شود، حتی ممکن شلخته و یا با استایلی زشت به نظر برسند! برخی از زنان حتی با صرف هزینه های زیاد برای خرید لباس های گران قیمت، نیز خوش تیپ نباشند و حتی بعد از فقط یک بار پوشیدن لباسی دیگر آن را تن نکنند، پس بهتر است لباسی را انتخاب کنید که با فرم بدن شما متناسب باشد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انواع فرم بدن زنان و لباس های مناسب برای آن ها بپردازیم.

انواع فرم بدن زنان و لباس مناسب هر فرم بدنی

برای اینکه فرم بدن و اندام را بشناسید باید به برخی نکات توجه کنید، بررسی طول و عرض اندام، توجه به انحنای بدن، سایز سینه و … در تشخیص آناتومی و فرم بدن زنان تاثیر بسزایی دارد. بر این اساس می توان آناتومی بدن خانم ها را در 4 دسته قرار داد که عبارتند از:

 

سیب

خانم هایی با آناتومی بدن به شکل سیب ویژگی و مشخصه های خاصی دارند، معمولا نیم تنه بالاتنه بزرگتر از پایین تنه است و همین امر سبب شده که کمر نامشخص داشته باشند. این افراد رایج ترین فرم بدن را دارند و معمولا ران ها و باسن آن ها باریک تر از حد معمول خواهد بود.
این افراد برای داشتن استایل جذاب باید به نکات خاصی توجه کند و به سراغ لباس هایی بروند که نقاط برجسته و درشت اندام را استتار کنند. از لباس هایی که بالاتنه را لاغرتر و کمر را برجسته تر نشان می دهند، استفاده نمایند. با توجه به باریک بودن ران و ساق پا بهتر است دامنها و شلوارهای راسته یا گشاد را در استایل و تیپ خود جای دهند.

گلابی

پایین تنه بزرگتر از نیم تنه بالاتنه، کمر باریک، شانه ها و بازوهای باریک از مهم ترین ویژگی ها و خصوصیات افرادی است که آناتومی گلابی شکل دارند. بهترین انتخاب برای این دسته از خانم ها، مدل هایی است که بالاتنه را برجسته تر و کمر را باریکتر نشان می دهند. دامن ها و شلوارهای با حجم در قسمت پایین تنه از دیگر انتخاب های خاص است که به خوبی انحنای بدن را نشان می دهد.

ساعت شنی

بهترین و ایده آل ترین فرم بدن را خانم هایی دارند که اندام آن ها به شکل ساعت شنی است. تناسب بین بالاتنه و پایین تنه، کمر باریک، ران ها و باسن پر از ویژگی های بازر اندام بدن ساعت شنی است. این دسته از خانم ها با پوشیدن لباس هایی که بالاتنه و پایین تنه را متناسب نشان می دهند. برای اینکه بتوان جذابیت اندام و انحنای بدن را به خوب نشان داد باید از لباس هایی که کمر را برجسته تر نشان می دهند استفاده کنند. دامن ها و شلوارهای با برش های مختلف انتخاب ایده آل برای این افراد به شمار می آید.

مستطیل

برای انتخاب درست مدل و دوخت لباس خانم هایی که اندام مستطیل شکل دارند، لباس هایی با برش های منحنی که تناسب اندام را برجسته تر نشان می دهند، انتخاب فوق العاده ای است. با توجه به این که این افراد بالاتنه و پایین تنه تقریباً یکسان دارند می توان گفت که از مزیت کمر مشخص و ران ها و باسن متوسط برخوردارند، بهترین انتخاب برای این افراد دامن ها و شلوارهای راسته یا چسبان هستند.

مثلث معکوس

شانه های پهن و بالاتنه درشت تر از ویژگی های ساختار بدن خانم هایی است که فرم بدن مثلث معکوس دارند. این افراد کمر باریک هستند و بهترین انتخاب برای آن ها استفاده از دامن ها و شلوار های مدل خمره ای است تا ناحیه باسن و ران را حجیم تر نشان دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *