فرم بدن آقایان ( چگونه فرم بدنی خود را تعیین کنیم؟)

چگونه تیپ بدنی خود را تعیین کنیم؟

داشتن اندام ورزیده و جذاب یکی از مهم ترین خواسته های آقایان است که امکان پوشیدن هر لباس را به آنها می دهد. البته درصد زیادی از آقایان هستند که اندام نامناسب و دفرمه دارند که انتخاب لباس برای آن ها گاهی با مشکلات زیادی همراه است.
حساسیت روی استایل و نوع پوشش مردان، آنقدر حائز اهمیت است که گاهی بهترین روش برای آنها دوخت لباس طبق فرم بدنشان گزینه مناسبی است. برای انتخاب درست مدل و دوخت لباس حتما باید آناتومی بدن را به درستی آنالیز کرد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی دقیق تر این موضوع بپردازیم.

انواع فرم بدن مردان و لباس مناسب هر فرم بدنی

مهم ترین معیار در انتخاب و خرید لباس، شناخت فرم بدن و انتخاب لباس متناسب با فرم بدن است. افرادی که آگاهی کامل به آناتومی و فرم بدن خود دارند، حتی با ساده ترین لباس ها نیز خوش استایل به نظر می رسند. اگر به دنبال استایل و تیپ جذاب هستید پس بهتر است با توجه به گزینه های زیر، فرم بدن خود را شناسایی کنید:

مثلثی

رایج ترین فرم بدن مردانه، نوع مثلثی است. این افراد کمر پهن و درشت تر به نسبت سرشانه و بالا تنه دارند. بهترین انتخاب برای این افراد لباس هایی است که بالاتنه را باریک تر نشان می دهند. برای بلند تر شدن بالا تنه و ایجاد خطای دید بهتر است از پیراهن های یقه هفت استفاده کنند. این افراد ران و ساق پای باریک دارند پس شلوارهای راسته یا کمی گشاد انتخاب ایده آل برای آن ها خواهد بود.

مثلث وارونه

نقطه مقابل افراد فوق، آقایانی هستند که فرم بدن مثلث معکوس دارند. این افراد شانه های پهن و کمر باریک دارند و می توان جذاب ترین آناتومی را به آن ها نسبت داد. بدون شک سبک زندگی سال سبب شده تا استایل خاص و متفاوت داشته باشند. لباس هایی که بالاتنه را کشیده تر نشان می دهند، شلوارهای جذب و پیراهن های یقه دار استایل متفاوت و جذاب را برای آن ها رقم خواهد زد زیرا باعث می شوند عضله های بدن به خوبی نمایان شوند.

مستطیلی

برای فرم بدن مردانه مستطیلی به لباس هایی که به کمر شما تاکید می کنند، نیاز دارید. این افراد معمولا بلند بالا هستند و اندام لاغر دارد. انتخاب درست مدل و دوخت لباس برای این افراد شلوارهای کمر چین دار و پیراهن های یقه بلیزر است زیرا باعث ایجاد تغیر در حالت مستطیلی شکل بدن خواهد شد.

ذوزنقه ای

تیپ بدنی افراد با اندام ذوزنقه ای را میتوان حد وسط اندام مستطیلی و مثلث وارونه دانست. بالاتنه این افراد پهنتر از پایین تنه آن ها است و معمولا در دسته آقایان خوش استایل قرار میگیرند. شلوارهای راسته و پیراهن های یقه گرد انتخاب ایده آل برای این افراد به شمار می آید و برای جذابیت بیشتر می توانند از لباس هایی که شانه ها را پهن تر نشان می دهند، استفاده کنند.

بیضی

از مشخصه های بارز افرادی که اندام بیضی دارند می توان به شانه ها و پایین تنه لاغرتر به نسبت کمر اشاره کرد. با این اوصاف بهتر است به سراغ شلوارهای کمر بلند و پیراهن های آستین بلند بروند، این لباس ها اندام آن ها را کشیده و باریک تر نشان می دهند. با توجه به این که معمولا این افراد کمر و بالا تنه پهن تر به نسبت پایین تنه دارند، بهتر است لباس هایی که بالاتنه را لاغرتر نشان می دهند را انتخاب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *