عیب یابی ژانومه 5002 [به همراه فیلم آموزشی]

 

چرخ خیاطی ژانومه 5002 کاربری آسان و ساده ای دارد، اما با این حال ممکن است هر خیاط حرفه ای یا معمولی، هنگام دوخت با مشکلاتی مواجه شود. بنابراین نیاز است هر خیاط نکاتی را در رابطه با عیب یابی ژانومه 5002 بداند و مشکلات را به آسانی و با سرعت بالا برطرف کند. در ادامه به برخی از رایج ترین مشکلات و عیب یابی آنها می پردازیم.

 

image2

 

کار نکردن چرخ خیاطی

در مواردی که چرخ خیاطی نمی دوزد و به عبارتی کار نمی کند، بهتر است قبل از هرچیز روشن بودن چراغ LED را چک کنید (البته زمانی که چرخ خیاطی را از بغل روشن کرده بودید). در صورتی که چراغ LED روشن بود و دوخت انجام نمیشد، مشکل از پدال دستگاه است؛ اما زمانی که هیچکدام از LED ها روشن نمیشدند، احتمالا آداپتور 110 ولت دستگاه قطع کرده است. البته فراموش نکنید که ممکن است مسیر ورودی برق به چرخ نیز ایراد داشته باشد.

 

ندوختن چرخ خیاطی

در برخی مواقع، چرخ خیاطی به درستی کار می کند و دوخت می زند اما نمی دوزد! اگر شما هم به این مشکل برخوردید، قبل از هرچیز به سراغ ماکو بروید تا چک کنید که نخ دور ماکو پیچیده است یا نه. چرا که پیچیده شدن نخ دور ماکو یکی از دلایل ندوختن چرخ خیاطی است.

اگر فنر ماکو و یا ماکو پلاستیکی سرخود چرخ خیاطی از جای خود در کمپلت خارج شده باشند، دوخت انجام نمی شود.

از دلایل دیگر ندوختن چرخ خیاطی، می توان به مواردی همچون انحراف داشتن، نوک پر شدن و کج شدن سوزن چرخ خیاطی اشاره کرد.

اگر پس از چک کردن تمام موارد گفته شده مشکل برطرف نشد و عمل دوخت انجام نشد، مشکل بهم خوردن تایم کمپلت است. برای رفع این مشکل باید زیر چرخ را باز کرده و از طریق چرخ دنده، تایم چرخ خود را کنترل کنید.

 

جمع شدن نخ زیر پارچه

 

image1

 

اگر هنگام دوخت با مشکل جمع شدن نخ زیر پارچه مواجه شدید، ممکن است مشکل گیر کردن پرز نخ بین پولک کشش نخ باشد. در این صورت می توانید با استفاده از یک پیچ گوشتی کوچک، داخل پولک را تمیز کنید.

یکی از علل دیگر جمع شدن نخ زیر پارچه، تنظیم نبودن درجه کشش نخ نسبت به پارچه و ضخامت آن است. قبل از دوخت، بهتر است درجه کشش نخ را با توجه به نوع و ضخامت پارچه تنظیم کنید.

علاوه بر این موارد، پایین بودن میل پایه هنگام نخ کشی و سفت بودن نخ ماکو نیز می تواند باعث جمع شدن نخ زیر پارچه شود.

 

 

قفل کردن چرخ خیاطی

علت اینکه در برخی مواقع چرخ خیاطی قفل میکند، برعکس چرخاندن توپی اصلی چرخ  است. البته می تواند به علت رعایت نکردن مراحل نخ کشی و کار کردن چرخ بدون پارچه نیز باشد. همچنین تنظیم نبودن درجه کشش نخ علاوه بر جمع شدن نخ زیر پارچه، باعث قفل کردن چرخ خیاطی نیز می شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *