راهنمای خرید چرخ خیاطی صنعتی + معرفی 6 برند محبوب

انواع چرخ خیاطی صنعتی

بی شک برای کارگاه های تولیدی بزرگ و تولیداتی با حجم بالا مثل نساجی، مبلمان، پرده و … چرخ خیاطی های صنعتی بهترین انتخاب هستند. چرا که سرعت و دقت بالای این چرخ ها دقیقا مناسب برای تولید انبوه پوشاک خواهد بود. نکته ای که باید به آن توجه کرد، نوع چرخ خیاطی صنعتی می باشد. از آنجایی که انواع مختلفی از چرخ خیاطی های صنعتی وجود دارد، باید قبل از خرید و استفاده نیاز خود را مشخص کنید. ما در ادامه به معرفی و بررسی کلی انواع چرخ خیاطی صنعتی می پردازیم تا شما با ویژگی های هریک از آنها آشنا شوید.

چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز

چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز از پرکاربردترین چرخ خیاطی های صنعتی است که در 2 مدل ظریف دوز و ضخیم دوز ساخته شده اند. راسته ضخیم دوز برای پارچه های ضخیم مانند جین و کتان مناسب است. در مقابل راسته ظریف دوز، مناسب برای پارچه های معمولی کاربرد دارد. بطور کلی چرخ خیاطی های صنعتی راسته دوز، جز چرخ های ضروری برای برای کارگاه های خیاطی و نساجی هستند.

چرخ خیاطی صنعتی میان دوز

چرخ خیاطی صنعتی میان دوز برای دوخت در میانه پارچه کاربرد دارد. با چرخ خیاطی میان دوز، دوختی با کیفیت، تمیز و با سرعت بالا خواهید داشت. چرخ خیاطی های صنعتی میان دوز نیز در دو نوع ساده و کامپیوتری تولید شده اند.

 

چرخ خیاطی صنعتی سردوز

یکی دیگر از پرکاربردترین چرخ خیاطی های صنعتی، چرخ خیاطی های سردوز می باشد که بسیار ضروری برای کارگاه های کوچک و بزرگ خیاطی نیز است. چرخ خیاطی صنعتی سردوز، برای برش و دوخت دقیق و تمیز لبه های پارچه استفاده می شود. در واقع با این چرخ خیاطی، لبه های پارچه همزمان برش داده می شوند، مرتب می شوند و در نهایت به صورت زیگزاگی دوخته می شوند.

عوامل مهم در انتخاب چرخ خیاطی صنعتی

اولین عامل موثر برای انتخاب نهایی شما، نوع کار و نیاز شما خواهد بود. قبل از انتخاب و خرید، حتما در نظر بگیرید که برای چه کاری و برای دوخت چه نوع پارچه ای با چه مقدار حجم به چرخ خیاطی صنعتی نیاز دارید.
مورد مهم دیگری که باید به آن توجه کنید، مشخصات و امکانات دستگاه ها می باشد. برای مثال بررسی کنید امکان تنظیم سرعت دوخت، تنظیم طول و عرض دوخت، تنظیم کشش نخ و… را دارد یا خیر. و یا دارای سیستم روغن کاری خودکار می باشد یا خیر.
در نهایت هنگام انتخاب به خدمات پس از فروش و ضمانت نامه محصول نیز توجه لازم را داشته باشید.

مزایا و معایب چرخ های خیاطی صنعتی

قبل از خرید بهتر است مزایا و معایب چرخ خیاطی های صنعتی را مورد بررسی قرار دهید و این چرخ ها را از همه جهات بررسی کنید. از جمله مزایای این چرخ خیاطی ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دوخت با سرعت و دقت بالا
  •  کارایی و کارکرد بهتر
  •  امکان تولید انبوه
  •  قدرت بالا
  • دارای امکانات پیشرفته تر
  •  مقاومت و استحکام بالا

علاوه بر این، چرخ خیاطی های صنعتی دارای معایب زیر نیز هستند:

  • قیمت بالا
  • معمولا دارای ابعاد و وزن بالا
  •  صدا و لرزش زیاد

 

برندهای محبوب چرخ خیاطی صنعتی

در بین تنوع برندها و مدل های چرخ خیاطی های صنعتی، برخی از برندها از سایر برندها محبوب تر و پرطرفدارتر هستند. برای مثال برندهای جک، زوجی، جانهو، تیپیکال، رویانگ، بن هورس و… از جمله برندهای معروف و محبوب در زمینه تولید چرخ خیاطی های صنعتی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *