راهنمای خرید چرخ خیاطی خانگی (7 نکته که باید قبل از خرید بدانید)

انتخاب چرخ خیاطی مناسب برای نیازهای شما

یکی از مهمترین مواردی که در زمان خرید چرخ خیاطی لازم است به آن توجه کنید، انتخاب یک دستگاه مناسب بر اساس نیاز هایتان است. به طور کلی انواع چرخ خیاطی بر اساس نیاز کاربر، به دو دسته چرخ های خانگی و صنعتی تقسیم بندی می شوند. در ادامه به بررسی این دو نوع چرخ می پردازیم:

چرخ خیاطی خانگی

گاهی اوقات یادگیری خیاطی شما، در حد ابتدایی بوده و یک چرخ خیاطی خانگی ساده با امکاناتی محدود تر نیز می تواند نیاز شما را برطرف نماید. چرخ خیاطی های خانگی برای دوخت و دوزهای ساده روزمره طراحی شده اند و این چرخ ها کوچک، سبک و قابل حمل بوده و قیمت پایینی دارند. چرخ های خانگی به چند گروه مختلف دسته بندی می شوند:

چرخ خیاطی برقی

چرخ خیاطی برقی از محبوب ترین مدل های چرخ خانگی است که با کمک برق کار کرده و دوخت و دوز را آسان و سریع می کند. چرخ های خیاطی برقی از قابلیت هایی چون تنظیم انواع دوخت، تنظیم فشار سوزن، تنظیم طول و عرض دوخت برخوردار است.

چرخ خیاطی کامپیوتری

پیشرفته ترین نوع چرخ خیاطی خانگی، چرخ خیاطی کامپیوتری است که این چرخ ها از یک صفحه نمایش کامپیوتری برخوردار هستند. این صفحه به شما امکان انتخاب تعداد طرح های دوخت زیادی را می دهد. شما می‌ توانید پس از انتخاب انواع مدل دوخت، به صورت دستی یا خودکار تنظیمات آن را انجام دهید. چرخ های کامپیوتری، دارای ویژگی هایی مانند قابلیت دوخت 100 مدل مختلف، قابلیت ذخیره طرح دوخت و قابلیت طراحی دوخت جدید هستند.

چرخ خیاطی صنعتی

چرخ خیاطی های صنعتی جهت مصارف صنعتی و دوخت های سنگین و با حجمی بالا طراحی شده و اغلب سنگین، بزرگ و گران قیمت هستند. انواع مختلف چرخ صنعتی به صورت زیر است:

  • چرخ خیاطی راسته دوز
  • چرخ خیاطی زیگزاگ
  • چرخ خیاطی سردوز
  • چرخ خیاطی جا دکمه زن
  • چرخ خیاطی گلدوزی
  • چرخ خیاطی دو سوزنه
  • چرخ خیاطی دکمه دوز

 

سطح مهارت و تجربه شما در خیاطی

لازم است پیش از خرید چرخ خیاطی، به این نکته توجه کنید که آیا شما یک کاربر تازه کار و مبتدی هستید یا در این زمینه یک فرد نیمه حرفه‌ای یا حرفه‌ای شناخته می‌شوید‌. شما با در نظر داشتن این موضوع می‌توانید در مورد تعیین بودجه، اندازه دستگاه، انتخاب مدل، قابلیت های جانبی دستگاه و دیگر جزئیات موجود تصمیم گیری نمایید.
بودجه ای که برای خرید اختصاص داده اید
انواع چرخ خیاطی در طیف وسیعی از قیمت ها در بازار ارائه می شوند. با مقایسه قیمت ها متوجه خواهیم شد که قیمت هر دستگاه، به موارد مختلفی چون نوع چرخ خیاطی، ویژگی ها و قابلیت ها و مارک چرخ خیاطی بستگی دارد. هنگام تعیین بودجه جهت خرید، باید در نظر داشته باشید که چه نوع دوخت هایی را می خواهید با آن انجام دهید. چنانچه تنها برای دوخت های ساده مثل درز مستقیم یا زیگزاگ چرخ را نیاز دارید، باید چرخ خیاطی ساده تری را با قیمت کمتر خریداری کنید.

 

انواع پارچه هایی که می خواهید با آنها کار کنید

یکی از تصمیمات هوشمندانه در زمان خرید چرخ خیاطی، توجه به پارچه‌هایی است که معمولا شما مورد دوخت و دوز قرار می‌دهید. این انتخاب می تواند به صورت زیر باشد:

چرخ خیاطی جهت دوخت پارچه‌ های سبک و ضخیم

برای دوخت پارچه‌های ضخیم، به یک چرخ خیاطی سنگین نیاز است که از امکان تنظیم فشار پا، طول دوخت بلند و نفوذ کافی سوزن کافی نیز برخوردار باشد. برخی از چرخ های خیاطی طوری طراحی شدند که توان دوختن پارچه‌ ضخیم را ندارند. از طرفی چنانچه شما قصد دوختن پارچه‌هایی سبک مانند ساتن و ابریشم را دارید، باید دستگاهی با فشار پای قابل تنظیم را انتخا%D