راهنمای خرید چرخ خیاطی

اگر علاقمند به هنر خیاطی باشید یا دستی در این هنر داشته باشید، قطعا می‌دانید که نوع چرخ خیاطی شما چه تاثیری روی کیفیت دوخت شما می‌گذارد. طراحی چرخ خیاطی‌ها با گذر زمان هوشمندانه‌تر شده تا جایی که ما امروزه شاهد وجود انواع چرخ خیاطی با کاربرد‌های مختلف در بازار می‌باشیم. این موضوع علاوه بر مزایای بسیاری دارد. اما مهم ترین حسن آن عدم وجود محدودیت در انتخاب است به طوری که شما می‌توانید دقیقا چرخ خیاطی مناسب با کار خود را با کمی اطلاعات تهیه نمایید. اگر به یک راهنمای خرید چرخ خیاطی درست دسترسی ندارید، پیشنهاد می‌شود که در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

 

انتخاب نوع چرخ خیاطی

همانطور که می‌دانید انواع چرخ خیاطی با ویژگی‌های متفاوت در بازار موجود است اما تمامی این‌ها در دو دسته کلی جای می‌گیرند. این دو دسته عبارتند از:

 

چرخ خیاطی خانگی

 

نکات کاربردی در زمان انتخاب چرخ خیاطی خانگی

 

اگر مبتدی هستید و صرفا برای دوخت و دوز‌های ساده نیاز به چرخ خیاطی دارید، چرخ خیاطی‌های خانگی بهترین انتخاب برای شما می‌باشند. این نوع چرخ خیاطی‌ها در سه دسته‌ی چرخ خیاطی خانگی دستی، چرخ خیاطی خانگی برقی و چرخ خیاطی کامپیوتری قرار می‌گیرند. نکته جالب این است که میزان بروز بودن آن‌ها بر اساس ترتیب معرفی آن‌ها در این مطلب می‌باشد. به عنوان مثال چرخ خیاطی خانگی کامپیوتری نسبت به سایر بروز تر بوده و آپشن‌های بیشتری ارائه می‌دهد.

 

چرخ خیاطی صنعتی

 

نکات طلایی و مهم در زمان انتخاب چرخ خیاطی خانگی

 

اگر قصد دارید که حجم دوخت و دوز خود را بالا ببرید. یا این که یک کارآفرین هستید و قصد تاسیس یک تولیدی یا کارگاه خیاطی را دارید، باید برای خرید به سراغ انواع چرخ خیاطی صنعتی بروید. این چرخ خیاطی‌ها نیز انواع مختلفی دارند اما صرفا بر اساس کاربرد در سه دسته کلی چرخ خیاطی صنعتی راسته دوز، چرخ خیاطی صنعتی میان‌دوز و چرخ خیاطی صنعتی سردوز قرار می‌گیرند. البته باید تاکید کرد که هر کدام از این سه دسته نیز انواع مختلفی دارند، چرا که طراحی مدل اولیه آن‌ها با گذر زمان تغییر کرده و بروز تر شده است.

 

نکات مهم در انتخاب چرخ خیاطی

اگر قصد خرید یک چرخ خیاطی کاربردی دارید و می‌خواهید در پایان خرید خود رضایت کامل داشته باشید، باید نکاتی را به هنگام خرید در نظر بگیرید. برخی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین نکات مربوط به خرید چرخ خیاطی عبارتند از:

 

نوع دوخت

قبل از هر گونه اقدامی شما باید نوع دوختی که تمایل به ارائه آن را دارید مشخص کنید. به طور کلی انواع دوخت در دو دسته‌ی دوخت تزئینی و دوخت کاربردی قرار می‌گیرند. در ادامه به توضیح آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

دوخت کاربردی

 

 انتخاب چرخ خیاطی و دوخت‌های کاربردی

 

در دوخت‌های کاربردی از چرخ خیاطی صرفا برای دوختن و اتصال دو قسمت از پارچه استفاده می‌شود. یا مرتب کردن لبه پارچه نیز در این دسته قرار می‌گیرند. تمامی چرخ خیاطی‌هایی که اپشن‌هایی مثل دوخت راسته دوز، سر دوز و میان‌دوز را ارائه می‌دهند، برای این مدل دوخت مناسب اند.

 

دوخت تزئینی

 

 انتخاب چرخ خیاطی و دوخت‌های تزئینی

 

دوخت تزیینی عموما برای زیبا‌تر کردن پارچه انجام می‌شود. تمامی چرخ خیاطی‌هایی که آپشن‌هایی مثل گلدوزی، منجوق دوزی، چرم‌دوزی و… را ارائه می‌دهند مناسب برای دوخت تزیینی می‌باشند.

 

میزان تجربه

این که مبتدی هستید یا به صورت حرفه‌ای خیاطی را دنبال می‌کنید نیز می‌تواند از عوامل بسیار مهمی باشد که در هنگام خرید باید در نظر بگیرید. به عنوان مثال همانطور که اشاره شد چرخ خیاطی صنعتی معمولا برای افراد مبتدی مناسب نیست.

 

بودجه

این که چه بودجه‌ای برای خرید در نظر دارید، بسیار کمک کننده است. چرا که سبب می‌شود بدانید دقیقا باید چه دسته قیمتی از محصولات را بررسی کنید. این کار سبب می‌شود تا خرید خود را در سریع‌ترین زمان ممکن انجام دهید.

 

نوع کاربری

نوع کاربری که از چرخ خیاطی انتظار دارید، ارائه دهد نیز می‌تواند به شما به هنگام خرید این محصول کمک بسیاری کند. بنابراین باید قبل از خرید هدف خود را از خرید چرخ خیاطی‌ مشخص نمایید.

 

برند و گارانتی

احتمالا می‌دانید که تولید چرخ خیاطی به یک برند محدود نخواهد شد و برند‌های مختلفی در کل جهان اقدام به تولید این محصول کرده‌اند. هرچه برند مورد نظر شما خدماتی بیشتری مثل گارانتی با ویژگی‌های بهتر به مشتری ارائه دهد، یا این که شناخته‌تر باشد قطعا قیمت بیشتری نیز نسبت به سایر برند‌ها خواهد داشت و علاوه بر آن کیفیت بهتری هم در بیشتر موارد دارد.

 

قابلیت‌ها و امکانات

این که چرخ خیاطی چه قابلیتی را ارائه می‌دهد نیز روی قیمت آن و طبیعتا روی انتخاب شما به هنگام خرید موثر است. به هنگام خرید بهتر است مدلی از چرخ خیاطی را برگزینید که قابلیت‌های بیشتری نسبت به سایر این محصول ارائه دهد. چرا که این مدل‌ها می‌تواند برای چند منظور کاربری مورد استفاده قرار گیرد.

 

ویژگی‌های اضافی

همانطور که گفتیم دو دسته کلی چرخ خیاطی صنعتی و خانگی در بازار موجود است که هر کدام به دسته‌های کوچکتری تقسیم می‌شود. همچنین باید گفت هر کدام از این دسته‌های‌ ویژگی‌های خاصی دارند. به عنوان مثال محرک اصلی چرخ خیاطی خانگی دستی نیروی دست است، این ممکن است شما را به هنگام خیاطی خسته‌ کند. چرخ‌ خیاطی‌های خانگی برقی و کامپیوتری آپشن‌های بروز تری دارند. مثلا، چرخ خیاطی خانگی برقی تماما با نیروی برق کار می‌کند که موجب می‌شود در طول بازه‌ زمانی که به خیاطی مشغولید، احساس خستگی نکنید. همچنین مدل‌های کامپیوتری چرخ خیاطی نیز مجهز به یک پنل لمسی هستند که مواردی مثل انتخاب نوع دوخت را برای شما آسان می‌کند. این موضوع را نیز به هنگام خرید باید در نظر داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *