راهنمای خرید نخ چرخ خیاطی ( نکات مهم خرید نخ)

نکاتی که باید قبل از خرید نخ به آن توجه کنید

خرید نخ با اهداف متفاوت انجام می شود به همین دلیل مستلزم توجه به موارد و نکات مهمی است. برخی افراد تصور می کنند که برای تولید نخ از الیاف ثابت استفاده می شود، این در حالی است که با مطالعه کوتاه خواهید فهمید که برای تولید نخ متریال متفاوتی بکار گرفته می شود که منجر به تفاوت در جنس نخ خواهد شد.
برخی نخ ها از الیاف کاملا پنبه هستند که آبرفت بالایی دارند، در مقابل استفاده از الیاف مصنوعی انتخاب ایده آل برای نخ هایی با ثبات تر هستند. به طور کلی در زمان خرید نخ با کاربرد های متفاوت توجه به نکات زیر الزامی است:

 

یکنواختی نخ

یکنواختی نخ را از روی تست ضخامت آن باید بررسی کرد. گاهی ممکن است در حین خیاطی کردن، نخ سوزن به دفعات پاره شود. یکی از دلایل پاره شدن نخ عدم یکنواختی آن است زیرا ضخامت نخ به یک شکل نیست و در هنگام عبور از سوراخ سوزن به دلیل تغیر در ضخامت پاره خواهد شد.

 

استحکام نخ

در حین خرید این متریال به مقاومت و دوام آن توجه کنید، به بیان دیگر نخ هایی مستحکم هستند که تار و پود مستحکم و درهم تنیده داشته باشند. تو پر بودن نخ نشان از مقاومت آن در برابر پارگی دارد، این در حالی است که نخ های پوک به سادگی پاره شده و بسیار مشکل ساز هستند.

ثبات رنگ نخ

کیفیت رنگ از دیگر نکاتی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. برای اینکه از کیفیت و ثبات رنگ نخ اطمینان حاصل کنید می توانید از تست رنگ استفاده نمایید. به این ترتیب که مقداری نخ را در دست گرفته و روی آن آب بریزید، نخ هایی با رنگ ثابت به هیچ عنوان رنگ پس نمی دهند.

تاب نخ

از پارامترهای مهم در انتخاب نخ باکیفیت می توان به تاب نخ اشاره کرد. تاب نخ به معنای پیچش درست و اصولی الیاف به دور محور نخ است به گونه ای که همپوشانی مناسب داشته باشند. برای تست تاب نخ می توانید مقداری از آن را در دو دست گرفته و اندکی حالت کششی آن را شل کنید. زمانی که الیاف به خوبی بهم چسبیده باشند حتی با شل شدن اجباری نیز از هم جدا نمی شوند.

توجه به کیفیت نخ

در تولید انواع نخ از الیاف طبیعی و مصنوعی با کیفیت متفاوت استفاده می شود. در زمان خرید نخ حتما به کیفیت و میزان مقاومت نخ دقت داشته باشید زیرا در صورت بی کیفیت بودن الیاف و بافت آن، در حین استفاده با مشکلات زیادی همراه خواهید بود. توجه داشته باشید فاکتور های زیادی در کیفیت نخ تاثیر گذار هستند که از مهم ترین آن ها می توان به میزان ضخامت، مقدار مقاومت و نوع بافت آن اشاره کرد.

توجه به متراژ نخ

برخی نخ ها حالت کشسانی داشته از این رو با متراژ واقعی به فروش نمی رسند. برای پیشگیری از هر گونه ضرر در این باره می توانید مقداری از نخ را در دست گرفته و بکشید. داشتن حالت فنر مانند نشان از درصد کشانی بالا دارد که این نکته را باید در زمان خرید قید کنید.

توجه به قیمت نخ

از دیگر موارد حائز اهمیت در زمان خرید نخ می توان به قیمت این محصول اشاره کرد. با توجه به این که برای تولید این محصول از الیاف طبیعی و مصنوعی استفاده می شود بدون شک شاهد تفاوت در قیمت های آن ها نیز هستیم. نخ هایی که درصد الیاف طبیعی دارند از مقاومت بیشتری برخوردار هستند به این ترتیب با قیمت بیشتر به فروش می رسند.

خرید نخ از فروشگاه های معتبر

نخ یکی از مهم ترین مواد اولیه در کارگاه های تولیدی و نساجی های بزرگ است که در زمان خرید آن باید به نکات زیادی دقت کنید. علاوه بر موارد مذکور، توجه به مرکز خرید نخ نیز بسیار مهم خواهد بود. با مراجعه به مجموعه های بزرگ و معتبر می توانید از کیفیت نخ و یکنواختی آن اطمینان حاصل کنید.
معمولا در این مجموعه ها از الیاف طبیعی با درصد مقاومت بالا برای تولید نخ استفاده می شود که این امر علاوه بر مقاومت و دوام، ثبات رنگی نخ را نیز در پی دارد. اگر به تازگی وارد این حوزه کاری شدید، پیشنهاد میکنیم در صورتی که قصد خرید نخ را دارید حتما به فروشگاه های معتبر مراجعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *