راهنمای جامع استفاده از اتو سیتلر+ نکات مربوط به نگهداری آن

نحوه استفاده از اتو بخار سیلتر

در اکثر خانه ها اتو وجود دارد و همه کسانی که به ظاهر و زیبایی خود اهمیت می دهند از این ابزار استفاده می کنند. یکی از بهترین بخارشوهای موجود در کشور، اتو بخار سیلتر است. توان مصرفی این محصول 1600 وات است که توان بسیار بالایی به حساب می آید. این محصول از سرعت آماده سازی بالایی برخوردار است و در کم تر از چند دقیقه آماده اتو کردن می شود. برای تمام پارچه ها مانند پارچه ابریشمی، ظریف، ضخیم و غیره مناسب است و آن ها را به صورت حرفه ای و بی عیب اتو می کند. نحوه استفاده از این اتو بخار را طی 5 مرحله توضیح می دهیم.

آماده سازی اتو

برای شروع استفاده از اتو بخار، درب فلزی مخزن آب را باز کرده و با 2 لیتر آب مخزن را پر کنید. برای این کار حتما از آب مقطر یا جوشیده استفاده کنید. پس از پر کردن آب، درب مخزن را حتما ببندید. مخزن اتو و فیلتر را به پریز برق وصل کنید.

تنظیمات اتو

دکمه روشن و خاموش کردن دستگاه و دکمه روشن و خاموش کردن مخزن بخار را در وضعیت روشن یا ON قرار دهید. شما می توانید هر دو کلید را همزمان فشار دهید یا بعد از چند دقیقه از جوشاندن آب داخل مخزن، کلید اتو بخار را بفشارید.

اتوکشی لباس

هنگامی که فشار بخار به سطح مورد نیاز رسید، نشانگر بخار روشن می شود. در این موقع شما باید منتظر بمانید تا اتو داغ شود.در نهایت وقتی کفی اتو داغ شد، با انگشت شست خود دکمه خروج بخار روی دسته اتو را فشار دهید و شروع به اتوکشی کنید.

بخاردهی عمودی

این اتو قابلیت بخار دهی به صورت عمودی را دارد. درجه حرارت اتو را روی حداکثر و علامت بخار عمودی تنظیم کرده و دکمه روی دستگاه را خاموش کنید. حال با نگه داشتن اتو به صورت عمودی و فشار دادن دکمه بخار سریع می توانید از بخار عمودی دستگاه استفاده کنید.

خاموش کردن اتو

برای خاموش کردن اتو می بایست دکمه روشن یا خاموش را فشار دهید. در برخی از مدل ها، این دکمه می تواند با علامت O مشخص شود. اگر اتو بخار سیلتر را به مدت 30 ثانیه به صورت افقی رها کنید، اتو به طور خودکار خاموش می شود.

نگهداری و تمیز کردن اتو بخار سیلتر

از اتوها در صنعت نساجی و همه کارگاه های تولیدی بر اساس نوع کار خود استفاده می شود. هرچند کار اصلی همه اتوها صاف کردن چین و چروک لباس است، ولی کیفیت کار هر اتو با یکدیگر فرق دارد. این کیفیت می تواند عمر محصول را تحت تاثیر قرار دهد و اگر کیفیت بالایی داشته باشد، می تواند مدت زیادی برای شما کار کند. برای افزایش طول عمر اتو می بایست به طور مرتب اتو بخار را تمیز و به بهترین نحو از آن استفاده کنید. در این بخش از مقاله به بررسی تمیز کردن بخش های اتوبخار می پردازیم.

تخلیه مخزن آب

پس از هر بار استفاده از اتو بخار، مخزن آب اتو را خالی کنید. این کار از مسدود شدن منافذ و رسوبات آهن با بخار جلوگیری می کند. اگر اتو بخار مجهز به سیستم رسوب زدایی اتوماتیک است، کار برای شما آسان خواهد بود. در غیر این صورت از ترفند های خانگی برای تمیز کردن اتو استفاده کنید.

جرم گیری اتو

برای جرم گیری اتو بخار سیلتر باید مخزن اتو را با مقدار مساوی آب مقطر و سرکه پر کنید. اتو را روشن کنید تا به سطح بخار برسد. حداقل 5 دقیقه اجازه دهید اتو گرم شود. دکمه بخار را برای 20 الی 30 ثانیه فشار دهید و نگه دارید. تا زمان خارج شدن بخار به‌صورت آزادانه به این کار ادامه دهید.

تمیز کردن صفحه اتو

گاهی اوقات کفی اتو با رسوب آهک کثیف می شود که با نشت آب همراه است. در این صورت لازم است اتو را خاموش کرده و با دستمال مرطوب شده با آب یا سرکه کاملا تمیز کنید. سپس صبر کنید تا کاملا خشک شود و بار دیگر آن را مورد استفاده قرار دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *