آموزش تنظیمات ژانومه 6000 (به همراه فیلم آموزشی)

 

چرخ خیاطی مدل 6000 ژانومه کاملا کامپیوتری می باشد. کامپیوتری بودن این دستگاه، سبب شده تا روی بدنه آن تعداد زیادی دکمه  طراحی شود که هر کدام کاربرد خاصی دارند. در نگاه اول ممکن است کار کردم با این چرخ خیاطی کمی سخت به نظر بیاید اما باید بگوییم شما تنها با یک آموزش کوتاه در رابطه با کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه 6000 می توانید ظرفیت تولید خود را چند برابر کنید و از هنر خود لذت ببرید. ما در امیرعلی دوخت با هدف درک و کسب رضایت مشتریان عزیزی چون شما، تصمیم گرفتیم تا صفر تا صد کار با چرخ خیاطی ژانومه مدل 6000 را به شما آموزش دهیم، با ما همراه باشید.

 

آشنایی با بخش های مختلف ژانومه 6000

در نگاه اول ممکن است تعداد زیادی دکمه و درجه ای که روی چرخ خیاطی ژانومه 6000 می بینید، کمی عجیب باشد. اما بر خلاف تصور کار کردن با این دستگاه فوق العاده راحت است. همچنین یکی از مزیت های این دستگاه، سیستم کاملا کامپیوتری آن است که سبب می شود شما به عنوان خیاط به هنگام دوخت و دوز خسته نشوید. در ادامه به توصیف و تشریح اجزای پرکاربرد این چرخ خیاطی خواهیم پرداخت.

 

توپی چرخ

 

image4

 

 کاربرد این توپی که در قسمت پشتی دستگاه وجود دارد، چرخاندن  چرخ خیاطی به صورت است دستی است. در واقع با چرخاندن این توپی سوزن بالا پایین خواهد رفت.

 

دکمه تغییر وضعیت کار پیشبر

 

image5

 

 در کنار توپی چرخ یک دکمه وجود دارد که  برای تغییر وضعیت کار پیشبر طراحی شده است.  کاربرد کار پیشبر در چرخ خیاطی، راحت حرکت دادن پارچه به هنگام دوخت می باشد.

 

کلید  مربوط به خاموش روشن کردن دستگاه

 

image7

 

یک کلید در پشت چرخ خیاطی وجود دارد که به وسیله آن می توان دستگاه را خاموش و روشن نمود.

 

پیچ تنظیم فشار پایه

 

image3

 

این پیچ درون درب بالایی دستگاه وجود دارد و برای تنظیم کردن آن سه شماره روی آن دیده می شود.

 برای دوخت پارچه های نازک مثل ریون درجه را روی شماره یک،  برای دوخت پارچه هایی با ضخامت متوسط درجه را روی شماره دو و برای دوخت پارچه های ضخیم درجه را روی شماره سه تنظیم نمایید.

 

کلید مربوط به چراغ

 

image11

 

 این کلید درون درب جلویی دستگاه قرار  داشته و برای روشن و خاموش کردن لامپ ال ای دی استفاده می شود. در ضمن  با باز کردن درب جلویی دستگاه می توانید کاتالوگ مربوط به نخ کشیدن چرخ خیاطی را که یک راهنمای کامل است، روی درب ببینید. 

 

دکمه سر قائمی

 

image10

 

 دکمه سر قائمی که در تصویر زیر مشخص شده است، در قسمت جلویی دستگاه قرار دارد. این دکمه برای دوخت معکوس کاربرد دارد. 

 

دکمه تنظیم وضعیت سوزن

 

image9

 

 این دکمه نیز در قسمت جلویی دستگاه قرار دارد که به وسیله آن می توانید پوزیشن سوزن را تنظیم نمایید.

 

پیچ تنظیم نخ

 

image6

 

این پیچ در قسمت جلویی چرخ خیاطی  دارد که  کاربرد  آن تنظیم شلی و سفتی نخ است. این پیچ بین 0 تا 9 قابل تنظیم میباشد ولی بهترین تنظیمات برای آن زمانی است که بین 3 تا 5 قرار داشته باشد.

 

دکمه های مربوط به تنظیم دوخت 

 

image2

 

هر دکمه ای که برای تنظیم دوخت در این دستگاه طراحی شده، به طور متوسط دو الی سه طرح دوخت را پوشش می دهد. در واقع باید گفت هر دکمه  با یک بار فشار روی مدل سمت چپ، با دوبار فشار روی مدل وسط و  با سه بار فشار روی مدل سمت راست تنظیم خواهد شد.

 

دکمه های مربوط به تنظیم طول و عرض دوخت

 

image8

 

  در تصویر زیر دو درجه مشخص شده که درجه بالایی برای تنظیم عرض دوخت و دکمه پایین برای تنظیم طول دوخت است. با فشار این دو درجه به سمت داخل و روشن شدن چراغ می توانید به تنظیم آن ها بپردازید.

 

 دکمه حافظه، قرینه و حذف حافظه

 

image1

 

سه دکمه ای که در تصویر نشان داده شده است به ترتیب، دکمه حافظه، قرینه حافظه و حذف حافظه نام دارند که برای جمع مدل ها و یا ادغام آن ها استفاده می شوند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *