ترفند های اتو کشی ( بررسی میزان اهمیت اتو کشی)

ترفندهای اتوکشی مجموعه اقداماتی است که با انجام آن می توانید در مدت زمان کم، حجم زیادی از لباس ها را اتو کنید. برخی افراد از اتو کردن لباس فراری هستند زیرا به نظر آن ها این کار خیلی سخت و طاقت فرسا است. پیشنهاد میکنم ترفند های زیر را مطالعه کنید تا متوجه شوید که به چه روش های ساده ای می توانید لباسهایتان را در زمان کم اتو کنید.
این نکته را در نظر داشته باشید که وجود برخی وسایل مانند میز اتو، فویل آلومینیومی پوشش دهنده، کاور اتو و … منجر به تسریع امور اتو کشی خواهد شد. در ادامه به بررسی ترفند های ساده برای اتو کردن لباس و مزایای استفاده از اتو بخار و اتو پرس خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید.

ترفندهای اتوکشی آسان تر

با حجم زیادی لباس اتو نشده مواجه هستید و زمان زیادی برای اتو کردن آن ها ندارید؟ بهترین راه استفاده از ترفندهایی اتوکشی ساده است، فقط کافیست از روش های زیر استفاده کنید:

استفاده از بخار

برای تولید پارچه از الیاف استفاده می شود که در برابر حرارت مقاومت خود را از دست می دهند. بخاردهی اتو سبب شده تا حرارت به عمق پارچه نفوذ کرده و به سادگی چروک های آن را برطرف نماید. توجه داشته باشید که با استفاده از اتو بخار مناسب و با کیفیت می توانید حجم بخاردهی را بالا برده و به این ترتیب سرعت اتو کردن لباس ها نیز افزایش پیدا می کند. توجه داشته باشید که بخار اتو به نوعی یک پاک کننده به شمار می آید و می توان از قابلیت ضدعفونی کنندگی آن نیز بهره مند شوید.

اتو کشی روی سطح صاف

انتخاب میز اتو صاف یکی از مهم ترین ترفندهایی است اتو کردن لباس را برای شما ساده تر خواهد کرد. به طور کلی در تولید میز اتو استانداردهای خاصی رعایت می شود که به شما کمک می کند تا اتوکشی سریع و ساده ای داشته باشید. دقت داشته باشید زمانی که لباس روی سطح صاف قرار می گیرد، حرارت و بخار به طور یکسان با پارچه برخورد کرده و مانع از ایجاد چروک و تاخوردگی لباس خواهد شد.

استفاده از پارچه اتو

برخی لباس ها الیاف حساس و ظریف دارد و به راحتی نقش اتو را به خود میگیرند. گاهی اوقات نیز حرارت باعث تغیر در رنگ لباس خواهد شد و در برخی مواقع نیز به اصطلاح روی لباس برق می افتد. برق افتادن روی لباس که باعث براق شدن بخش هایی از آن می شود زیبایی لباس، مخصوصا لباس های تیره رنگ را از بین می برد. برای پیشگیری از بروز این مشکلات می توانید از پارچه اتو استفاده کنید، به این ترتیب یک لایه پارچه مابین لباس و کفی اتو قرار می گیرد.

اتو کشی لباس های خیس

از دیگر ترفندهای کاربردی که باعث می شود تا بتوانید لباس هایتان را به سادگی اتو کنید، رطوبت است. برخی پارچه ها مانند پارچه های نخی و پنبه ای که چروک های عمیق به خود میگیرند. برای اینکه بتوانید مقاومت الیاف این نوع پارچه ها را از بین ببرید باید زمانی که نم دار هستند آنها را اتو کنید. نم دار بودن پارچه باعث بخار دهی بیشتر خواهد شد، به علاوه الیاف های نمدار به دلیل وجود رطوبت مقاومت کمتری در برابر صاف شدن دارند.

استفاده از اتو بخار و اتو پرس برای اتو کشی بهتر

از مهم ترین سوالات افراد پیش از خرید اتو این است که اتو پرس بخرم یا اتو بخار؟ کدام مدل بهتر است و بازدهی بالاتری دارد؟ پیش از پاسخ به این سوال بهتر است به نکاتی توجه کنید که عبارتند ار:
برای نیاز خانگی یا محیط کاری؟
چه میزان از اتو استفاده می کنید؟
چه مقدار بودجه برای خرید اتو دارید؟
پاسخ به این سوالات نقش مهمی در انتخاب شما خواهد داشت، البته این را در نظر داشته باشید که هر نوع اتو لباس، ویژگی و مزایای خاص خود را دارد. با توجه به مزایای هر کالا می توان بهترین خرید را تجربه کرد، این مزایا شامل موارد زیر هستند:

مزایای استفاده از اتو پرس

یکی از مدل های اتو که در دو نوع خانگی و صنعتی طراحی و تولید شده و به واسطه داشتن مزایای زیر، از محبوبیت بالایی برخوردار است.

  • کفی بزرگ
  • سرعت و دقت بالا
  • رفع چروک در زمان کم
  • قابلیت اتو انواع لباس، پرده، پتو و ….

مزایای استفاده از اتو بخار

نمونه دیگر انواع اتو های خانگی و صنعتی، اتو بخار است که در کنار قیمت مناسب، از مزایای دیگری نیز برخوردار است. بدون شک مزایای زیر سبب شده تا همواره این محصول در بازار با استقبال چشمگیر همراه شود:

  • وزن سبک تر
  • استفاده ساده تر
  • اتوکشی راحت تر
  • قیمت مناسب تر
  • قابلیت جابجایی آسان
  • مناسب برای مصرف خانگی

نکات مهم قبل از اتو کشی

مهم نیست از چه نوع اتویی برای اتو کردن لباس هایتان استفاده می کنید، در هر حال پیش از اتوکشی توجه به برخی نکات از اهمیت زیادی برخوردار است. این نکات به نوعی ترفند هایی هستند که باعث می شود تا بتوانید در مدت زمان کم، حجم زیادی از لباس ها را به بهترین شکل ممکن اتو کنید.
درجه حرارت و دمای اتو را متناسب با جنس لباس تنظیم کنید، تا الیاف آن آسیب نبیند.
اگر از اتو بخار استفاده می کنید حتما به خاطر داشته باشید که به مقدار کافی داخل مخزن آن آب بریزید.
از محافظ کفی استاندارد یا یک لایه پارچه برای اتو کردن لباس ها مخصوصا لباس های تیره استفاده کنید.
حجم آب زیاد باعث خیس شدن لباس ها و لکه دار شدن آنها خواهد شد، پس به این نکته حتما دقت کنید.
خیلی اتو را تکان ندهید این کار نظم و بافت الیاف را برهم می زند و باعث ایجاد خطوط نامنظم بر روی لباس خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *