بررسی تفاوت ها ی چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲ و ۸۰۴

ژانومه یکی از بهترین برند هایی است که چرخ های صنعتی و خانگی خوبی را روانه بازار کرده است. این برند که در سال 1921 میلادی فعالیت خود را توکیو ژاپن آغاز کرده است، امروزه با کارخانه های تولیدی اش که در کشور تایوان و تایلند مستقر است به فعالیت خود ادامه می دهد. دو مدل 802 و 804 ژانومه گرچه کامپیوتری نیستند، اما از مدل های پرطرفدار این برند مشهور به شمار می روند.

مقایسه مشخصات فنی چرخ خیاطی های ژانومه 802 و 804

چرخ خیاطی ژانومه 802 یکی از چرخ خیاطی های مکانیکی بازار محسوب می شود. جنس بدنه و قطعات داخلی این مدل همگی از کربن و آهن تشکیل شده است. وزن آن حدود ده کیلوگرم است و 37 سانتی متر طول و 17 سانتی متر عرض و 20 سانتی متر ارتفاع دارد. مدل 802 بیست و چهار برنامه دارد و دارای سیستم جادکمه چهار مرحله ای است. از دیگر مشخصات فنی آن می توان به قاب ماکو تمام دور و قابلیت کشش نخ رو و زیر اشاره کرد. طول دوخت در چرخ خیاطی ژانومه 802 برای سوزن های تکی تا چهار میلیمتر و برای سوزن های دوقلو تا هفت میلمتر قابلیت تنظیم دارد و عرض دوختن بر روی پارچه نیز تا 7 میلیمتر قابل تنظیم است. امکان ایجاد جا دکمه و انجام سرقائمی، وجود سیستم ژتونی و گردونه تنظیم موقعیت سوزن از دیگر ویژگی های این مدل محسوب می شود.
چرخ خیاطی ژانومه 804 نیز از دیگر چرخ خیاطی های مکانیکی محبوب این برند می باشد که وزن آن حدود ده کیلوگرم و جنس بدنه و اقلام آن تمام فلز می باشد. این مدل نیز امکان ایجاد بیست و چهار مدل گلدوزی در قالب ژتون و همچنین امکان دوختن چهل و چهار مدل ترکیبی گلدوزی را دارد. مدل 804 قابلیت کار کردن با سوزن دوقلو را دارد و مجهز به سیستم ماسوره پیچ اتوماتیک و کلید تنظیم سرعت می باشد. اهرم کشش نخ در این مدل چرخ، نُه مرحله ای است. سیستم قاب ماکو چرخ خیاطی ژانومه 804 تمام دور است و طول دوخت چهار میلیمتر و عرض هفت میلیمتر را فراهم می کند. فرآیند ایجاد جا دکمه ای آن نیز چهار مرحله ای است.

مقایسه قیمت چرخ خیاطی های ژانومه 802 و 804

چرخ خیاطی ژانومه 802 ابتدا به صورت عمده وارد ایران شد و به علت برنامه های کاربردی متعددی که داشت بین خریداران محبوبیت زیادی پیدا کرد. پس از مدتی واردات این چرخ خیاطی به ایران متوقف شد و چرخ خیاطی ژانومه 804 وارد بازار شد. گرچه مدل 804 بسیار از نظر ظاهری و حتی کاربردهایش شبیه مدل 802 می باشد، اما همچنان قیمت مدل 802 به علت محبوبیتی که در همان ابتدای ورود به بازار ایران داشت، هنوز از مدل 804 بالاتر است! گرچه امروزه هر دوی این چرخ خیاطی ها از رده خارج شده اند و به صورت استوک فروش می روند، اما همچنان مدل 802 از نظر قیمتی گران تر است.

چرخ خیاطی ژانومه 802 بهتر است یا ژانومه 804

گرچه مدل 804 و 802 از نظر کاربرد نسبت به هم بسیار مشابه هستند ولی به طور دقیق نمی توان گفت که کدام یک نسبت به دیگری بهتر است. در هرحال مدل 802 هنگام کار مقدار کمی لرزش دارد که این مشکل در مدل 804 برطرف شده است. مدل 804 قفل کودک و دکمه تنظیم سرعت را بر روی بدنه خود نیز دارد که این دو مورد در مدل 802 وجود ندارد و در بقیه موارد این دو چرخ کاملا از نظر کارایی و کیفیت با یکدیگر برابر هستند.
با داشتن اطلاعات دقیق می توانید خرید بهتری را از برند معروف ژانومه داشته باشید. مدل های 802 و 804 سالیان سال است که طرفداران زیادی در بازار ایران دارند و افراد با توجه کارایی و سلیقه ایی که دارند می توانند هر کدام از این دو مدل محبوب را خریداری نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *