انواع چرخ خیاطی بر اساس کاربرد و ویژگی (بررسی) + تصاویر

چرخ خیاطی کالای مهمی است که کاربرد های فراوان دارد و افراد می توانند از نمونه های مختلف آن در منزل و محیط های کاری استفاده کنند. برای استفاده از این تجهیزات در حوزه کاری و به عنوان یک شغل باید مهارت های لازم را داشته باشید اما برای مصرف خانگی به تخصص و مهارت خاصی نیاز نخواهید داشت.

از مهم ترین نکات در زمان خرید چرخ خیاطی، آشنایی با انواع آن است. در ابتدا بهتر است به این سوال پاسخ دهید که دلیل شما برای خرید چرخ خیاطی چیست؟ آیا قصد راه اندازی مغازه یا تولیدی را دارید؟ یا تنها به عنوان یک وسیله خانگی به آن نگاه می کنید؟ در مجموعه زاگسون مدل های متفاوت از انواع ماشین های دوخت موجود است که هر یک با اطلاعات و ویژگی های کامل در اختیار شما قرار میگیرند. با بررسی و مقایسه مدل های متفاوت از این تجهیزات می توانید بهترین انتخاب و خرید را تجربه کنید.

 

معرفی انواع چرخ خیاطی

انواع ماشین های دوخت در ابتدا به صورت ابتدایی و تنها با قابلیت دوخت و دوز ساده تولید می شدند اما با پیشرفت تکنولوژی و بکارگیری فناوری های جدید، امکان دوخت در مدل های مختلف، قابلیت متنوع در گلدوزی، میاندوزی و … فراهم شده است. از ابتدا تا به امروز انواع چرخ خیاطی در مدل های متنوع طراحی و تولید شده اند و در دسته بندی های زیر قرار می گیرند:

 

چرخ خیاطی دستی

 

معرفی انواع چرخ خیاطی : چرخ خیاطی دستی

 

عملکرد این دستگاه کاملا مشابه با دیگر چرخ های خیاطی است و وجه تمایز آن با دیگر ماشین های دوخت در نحوه استفاده از آن است. به زبان ساده برای استفاده از چرخ خیاطی دستی شما باید از قدرت دست برای دوخت و دوز استفاده کنید.

این مدل از چرخ های خیاطی دارای اهرم عمود بر توپک یا توپی است که برای دوخت و دوز باید اهرم را بچرخانید. بدون شک استفاده از این مدل ماشین های دوخت تا حدودی خسته کننده است و نیاز به زمان زیادی دارد.

 

چرخ خیاطی برقی

 

معرفی انواع چرخ خیاطی: چرخ خیاطی برقی

 

با پیشرفت تکنولوژی در دنیای خیاطی، شاهد این هستید که همه روزه مدل های تازه و پیشرفته از انواع چرخ خیاطی به بازار عرضه می شود که از جدید ترین آن ها می توان به مدل های برقی آن اشاره کرد. عملکرد این دستگاه به دلیل اتصال به برق بسیار سریع است و به خیاط کمک می کند تا در بازه زمانی کوتاه تر کار خود را به اتمام برساند. در طراحی این چرخ خیاطی از یک پدال استفاده شده که با فشردن آن نیروی برق به قطعات ماشین وارد و باعث به حرکت در آمدن آن ها می شود. با برقی شدن چرخ خیاطی قابلیت استفاده از هر دو دست فراهم شده که در نتیجه باعث افزایش دقت و سرعت شما نیز خواهد شد.

 

بر اساس نوع دوخت

از دیگر معیار های تفکیک کننده انواع چرخ خیاطی می توان به نوع دوخت آن اشاره کرد، این قابلیت به چرخکاران و خیاطان کمک می کند بتوانند از هر نوع دوخت در موقعیت های مناسب استفاده کنند. تا به امروز 4 مدل اصلی دوخت در انواع چرخ خیاطی بکار گرفته شده که شامل موارد زیر هستند:

 

چرخ خیاطی راسته دوز

 

معرفی انواع چرخ خیاطی : چرخ خیاطی راسته دوز

 

یکی از کاربردی ترین مدل های چرخ خیاطی که کاربرد فراوانی در کارگاه های پوشاک برای تولیدات انبوه دارد، البته مدل های ساده تر از این چرخ خیاطی با قیمت مناسب و اقتصادی تر موجود است که برای استفاده خانگی بسیار مناسب هستند. راسته دوز ها به گونه ای طراحی شده اند که با استفاده از آن ها می توان انواع پارچه های ضخیم و نازک را بدون محدودیت و مشکل دوخت.

 

چرخ خیاطی سردوز

 

معرفی انواع چرخ خیاطی : چرخ خیاطی سردوز

 

اگر به دوخت لباس خود دقت کنید میبینید که لبه های کار به شکل مرتب و با دوخت تمیز کاری شده اند. این از قابلیت های چرخ های خیاطی سردوز است که به واسطه یک تیغه بسیار تیز پارچه اضافه را قطع و لبه دوزی می کند و به شما این امکان را می دهد تا بتوانید دوخت و دوز تمیز و مرتب داشته باشید.

 

چرخ خیاطی میاندوز

 

معرفی انواع چرخ خیاطی : چرخ خیاطی میاندوز

 

برای مثال دوخت میاندوز می توانید به پوشاک حاضری موجود در بازار دقت کنید که معمولا به جنس تریکو، نخ، دورس و … هستند. دو دوخت موازی که بدون هیچ آشفتگی به شکل کاملا مرتب در کنار هم قرار گرفته اند، از این تجهیزات در تولید پوشاک، کیف، کفش، ساک و … استفاده می شود.

 

چرخ خیاطی گلدوزی

 

معرفی انواع چرخ خیاطی : چرخ خیاطی گلدوزی

 

برای راه اندازی کارگاه تولیدی نیاز به پک کامل از انواع چرخ خیاطی دارید که امکان انواع دوخت را برای شما فراهم کنند. چرخ خیاطی گلدوزی از مهم ترین و کاربردی ترین مدل ها به شمار می آیند که قابلیت دوخت به شکل های مختلف را دارند. به کمک این ماشین دوخت می توانید لباس ها را به زیباترین شکل ممکن طراحی و گلدوزی نمایید.

 

بر اساس نوع کاربرد

از دیگر المانهای تعیین کننده انواع چرخ خیاطی، نوع کاربرد آن است که به دو صورت زیر تعیین شده اند:

 

چرخ خیاطی خانگی

 

معرفی انواع چرخ خیاطی بر اساس نوع کاربرد: چرخ خیاطی خانگی

 

امکانات ساده، عملکرد متوسط و کاربری راحت از مهم ترین ویژگی های قابل توجه چرخ خیاطی خانگی است. کار با این مدل ماشین های دوخت نیاز به مهارت خاصی ندارد زیرا بدون پیچیدگی خاصی طراحی و تولید شده اند. این تجهیزات مدل های دوخت متنوع و جالبی دارند که به راحتی توجه کاربر را جلب می کند به علاوه از نظر قیمت بسیار مقرون به صرفه و اقتصادی هستند.

چرخ خیاطی صنعتی

 

معرفی انواع چرخ خیاطی بر اساس نوع کاربرد: چرخ خیاطی صعتی

 

این مدل از ماشین های دوخت مجهز به فناوری های پیشرفته هستند و امکان بهره مندی از قابلیت های متفاوت را برای کاربر فراهم می سازد. از انواع چرخ خیاطی صنعتی در کارگاه های تولیدی بزرگ که روزانه حجم انبوهی از تولیدات از جمله پوشاک، پرده، کیف، ساک و … را به بازار عرضه می کنند؛ استفاده می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *