انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست ( چه رنگ لباسی مناسب پوست شماست؟)

تشخیص تناژ پوست

انتخاب لباس بر اساس رنگ پوست یکی از مهم ترین معیارهایی است که خریداران به آن توجه می کنند. بدون شک همه ما در زمان خرید ابتدا به رنگ لباس توجه می کنیم، زیرا بر اساس تناژ رنگ پوست خود می دانیم که چه رنگ لباسی بهترین انتخاب خواهد بود. شناخت رنگ ها از نظر گرم ، سرد و خنثی بودن نقش سازنده ای در انتخاب شما خواهد داشت.
پس از شناخت رنگ ها لازم است از به روش های مختلف رنگ هایی که در اصطلاح ” به شما می آید” را برای لباس خود انتخاب نمایید. برای این کار روش های زیادی وجود دارد که از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

روش رگ‌های دست

شاید تعجب کنید اما شما می توانید با توجه به رنگ رگ های دست، بهترین رنگ را برای لباس خود انتخاب نمایید. طی این روش باید ساعد خود را زیر نور طبیعی روز قرار دهید، در صورتی که رگ های دست شما بنفش یا آبی باشد؛ پوست سرد و در صورت سبز بودن رگ ها پوست گرم خواهید داشت.

روش کاغذ سفید

برای انجام این روش به تکه کاغذ سفید نیاز دارید، آن را در نزدیکی گردن و سینه خود قرار دهید. در گام دوم باید به دنبال نقاط روشن تر از کاغذ باشید، پس از یافتن نقاط؛ در صورت آبی یا صورتی بودن پوست شما سرد و در صورت یافتن نقاط سبز رنگ؛ پوست شما گرم است.

روش برنزه شدن

مقابل نور خورشید قرار گرفتن، راه دیگری برای تشخیص سرد یا گرم بودن پوست است. چنانچه در مواجه با نور خورشید، پوست شما آفتاب سوز خواهد شد پوست سرد و در صورتی که رنگ پوست شما برنزه خواهد شد، پوست گرم دارید.

 

تاثیر رنگ پوست در انتخاب رنگ لباس

برای اینکه بتوانید رنگ لباس مناسب با رنگ پوست خود داشته باشید، باید به نکات مهمی دقت کنید. پس از آشنایی با نوع پوست و تاثیر رنگ آن بر انتخاب لباس؛ بهتر است بدانید که بهترین رنگ برای انواع پوست کدام ها هستند. شناخت رنگ ها تاثیر بسزایی در جذابیت استایل شما خواهد داشت و می توانید همیشه در دسته شیک ترین افراد قرار بگیرید. با استناد به این مورد می توانید با توجه به موارد زیر، بهترین رنگ لباس را برای خود خریداری کنید:

پوست گرم

بهترین رنگ برای این افراد، رنگ هایی هستند که تن غلیظ دارند. در این پک رنگ های واضح و بدون تغیر قرار دارند، رنگهایی که به خوبی در جعبه مداد رنگی قرار دارند. سبز، زرد، نارنجی، قرمز، سورمه ای و …. از مهم ترین رنگ های این دسته به شمار می آیند.

 

پوست سرد

این افراد بهتر است به سراغ رنگ هایی بروند که هامونی جذابی با پوست آن ها دارد. سبز پسته ای، بنفش، یاسی، صورتی، سفید، آبی کم رنگ و … از دسته رنگ های مکمل پوست سرد هستند.

 

پوست خنثی

افرادی که ته مایه پوستی سرد دارند اما با کمی دقت می توان آنها را در دسته افرادی که رنگ پوست گرم دارند نیز قرار دهید. این افراد می توانند از ترکیب دو گروه رنگی فوق به سادگی استفاده کنند، البته در برخی مواقع محدودیت هایی برای آن ها وجود دارد که باید به آن توجه کنند.

 

رنگ لباس مناسب برای تناژهای مختلف پوست

برای داشتن استایل جذاب، علاوه مدل لباس؛ توجه به رنگ آن نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. رنگ ها توانایی فوق العاده ای در خوشتیپ نشان دادن شما دارند، فقط باید درست انتخاب کنید. با توجه به مطالب فوق و شناخت نوع پوست و تناژ رنگی مختلف؛ به راحتی می توانید لباس مناسب پوست خود را بخرید. به طور کلی افراد بر اساس رنگ پوست به 5 گروه زیر تقسیم می شوند:

پوست روشن با ته رنگ سرد

پوست این افراد ته مایه کمرنگ دارد و معمولا در مقابل عوامل بیرونی خیلی راحت واکنش نشان می دهند. رنگدانه های پوستی این افراد بیشتر شامل آبی، بنفش، صورتی است. بهترین انتخاب رنگ لباس برای این افراد عبارتند از:
رنگ‌های خنک و پاستلی
رنگ‌های یخی و سفید
رنگ‌های جواهراتی

 

پوست روشن با ته رنگ گرم

با کمی دقت به پوست این افراد به خوبی می توانید رنگ دانه های طلایی، قرمز و زرد پوست آن ها را تشخیص دهید، این افراد برای داشتن استایل جذاب باید به سراغ رنگ های زیر بروند:
رنگ‌های خاکی
رنگ‌های پاستیلی گرم
رنگ‌های قهوه‌ای و برنزه

 

پوست گندمی

تناژ رنگی پوست این افراد گرم است اما نه به اندازه ای که به سادگی رنگ دانه های طلایی و قرمز را بتوان دید. بهترین انتخاب برای رنگ لباس این افراد شامل موارد زیر هستند:
رنگ‌های خنثی
رنگ‌های شاد و روشن
رنگ‌های مشکی و سفید

 

پوست سبزه

تناژ رنگ پوست این افراد گرم است و رنگدانه های مشخص دارد. البته نمی توان آن ها را در دسته تیره پوستان قرارداد به همین دلیل هارمونی رنگ لباس آن ها کاملا متفاوت بوده و موارد زیر را در بر میگیرد:
رنگ‌های گرم و تیره
رنگ‌های خاکی و نارنجی
رنگ‌های زمردی و بنفش

 

پوست تیره

گرمی پوست این افراد شدت بسیار بالایی دارد و معمولا غلظت رنگدانه های پوستی آن ها خیلی شدید است. برای این افراد زنگ های زیر بهترین انتخاب به عنوان رنگ لباس به شمار می آیند:
رنگ‌های جواهراتی
رنگ‌های روشن و شاد
رنگ‌های سفید و مشکی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *