آموزش کار و تنظیمات ژانومه 625

 

 

چرخ خیاطی ژانومه 625 باشید، با دیدن تعداد دکمه های زیادی که روی چرخ خیاطی وجود دارد، کمی تعجب خواهید کرد. همانطور که از شواهد پیداست، روی بدنه این چرخ خیاطی سه عدد ولوم وجود دارد که به وسیله آن ها می توان چرخ خیاطی را برای دوخت مورد نظر تنظیم نمود. این که دقیقا هر کدام از این درجه های یا ولوم ها چه کاربردی دارند، از مواردی است که در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت.

آشنایی با بخش های مختلف ژانومه 625

شما صرفا با شناخت دکمه ها و درجاتی که روی بدنه این چرخ خیاطی درج شده اند، می توانید دوخت و دوز با این دستگاه را شروع کنید. اگر مبتدی هستید و کار کردن با چرخ خیاطی ژانومه مدل 625 برای شما سخت است، برای شناخت بیشتر این محصول، با ما همراه باشید.

 

دکمه های مربوط به تنظیمات طرح دوخت

 

Screenshot 2024 07 09 104944

 

دکمه هایی که در تصویر زیر به آن اشاره کردیم، مربوط به طرح دوخت می باشد. در واقع 10 عدد دکمه روی این چرخ خیاطی وجود دارد که 6 عدد از آن ها مربوط به طرح های دوخت گلدوزی بوده که هر کدام دو الی 3 عدد طرح دوخت که با رنگ های مختلف روی دکمه مشخص شده اند، ارائه می دهند. توجه نمایید که اندازه طرح هایی که با رنگ صورتی مشخص شده اند را می توان به دلخواه تنظیم نمود و ریز و درشت کرد، این درحالیست که طرح های سبز رنگ اندازه ای ثابت و استاندارد داشته و قابل تنظیم نیستند. همچنین علاوه بر دکمه های مربوط به طرح دوخت، سه دکمه با شماره های یک، دو و سه نیز بین این دکمه ها وجود دارند، که برای دوخت جا دکمه از آن ها استفاده می شود. در نهایت باید گفت تمامی تنظیمات این دکمه ها به وسیله ولومی که در چپ آن ها قرار دارد، انجام می شود که در ادامه به طور کامل به توضیح آن خواهیم پرداخت.

 

درجه مربوط به تنظیم طول دوخت

 

Screenshot 2024 07 09 105018

 

درجه تنظیم طول دوخت، همان ولومی است که در سمت راست دکمه های مربوط به طرح دوخت، وجود دارد که بین عدد 1 تا 4 قابل تنظیم است. اگر این ولوم را بین اعداد 1 تا 4 تنظیم کنید، می توانید طرح های گلدوزی که به رنگ صورتی روی دکمه ها مشخص شده اند را بدوزید. اگر قصد دوخت طرح های سبز رنگ مشخص شده روی دکمه ها را دارید، باید این ولوم را کامل بچرخانید، به طوری که روی حرف S تنظیم شود. اگر قصد دوخت جا دکمه دارید، ولوم را روی شکل جا دکمه قرار داده و دکمه یک را برای حرکت رو به جلو، دکمه دو را برای سربندی جا دکمه و دکمه سه را برای حرکت رو به عقب فشار دهید، این همان مادگی است که طی 4 مرحله در این چرخ خیاطی انجام می شود. به عنوان یک نکته بسیار مهم به یاد داشته باشید که زمانی که میخواهید درجات و دکمه های روی چرخ خیاطی را فشار دهید، ابتدا چک کنید که سوزن به سمت بالا باشد چرا که در غیر این صورت امکان دارد سوزن بشکند و یا خم شود.

 

درجه مربوط به تنظیم عرض دوخت و پوزیشن سوزن

 

Screenshot 2024 07 09 105220

 

این درجه که در سمت چپ دکمه های مربوط به طرح دوخت قرار دارند، برای تنظیم عرض دوخت و پوزیشن سوزن طراحی شده و بین عدد 1 تا 5 قابل تنظیم اند. اگر این درجه را روی عدد 5 تنظیم کنید، به شما دوختی درشت و اگر بین 1 تا 0 تنظیم نمایید، گلدوزی های ریز را ارائه خواهد داد. همچنین برای دوخت ساده نیز کافی است درجه را به حدی بچرخانید که از صفر رد شود. لازم به ذکر است که این درجه برای تنظیم موقعیت سوزن نیز به کار می رود.

 

ولوم مربوط به تنظیمات کشش نخ

 

Screenshot 2024 07 09 105247

 

این ولوم برای تنظیم کشش نخ طراحی شده است که بین 1 تا 9 درجه قابل تنظیم است. این ولوم را می توان بر اساس ضخامت پارچه به هنگام دوخت تنظیم نمود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *