آموزش رسم الگوی لباس مجلسی ( ترفند هایی که احتمالا نمی دانید)

با توجه به افزایش قیمت لباس مجلسی، تهیه پارچه و دوخت لباس مجلسی ماکسی یا کوتاه و در طرح های مختلف مقرون به صرفه تر است. به همین جهت، بهتر است کمی درباره الگوی لباس مجلسی بیشتر بدانید تا با تهیه پارچه مناسب مانند حریر، دانتل، گیپور یا ساتن لباس مجلسی شیک و مدرنی را بتوانیم بدوزید.

ترفندهای کاربردی برای رسم الگوی لباس مجلسی

از آنجایی که لباس مجلسی لباسی است که حداکثر دو بار و در دو مجلس مجزا استفاده می‌شود، جز لباس‌هایی است که باید دوخت آن را به صورت حرفه‌ ای یاد گرفت تا بتوان هزینه ها را بهتر مدیریت کرد. به همین جهت، بهتر است برای یادگیری بهتر، ترفندهای رسم الگوی لباس مجلسی را یاد بگیرید تا بتوانیم خیلی راحت تر و بهتر لباس مورد نظر را بدوزید.

پنس سرشانه

بخش سرشانه لباس نقش مهمی در استایل و زیباتر نشستن لباس روی بدن را ایفا می کند. به همین دلیل، برای دوخت پنس سرشانه باید از الگوی مناسب که مطابق با اندازه شما است استفاده کرد تا لباس نهایی کاملا فیت بدن شما باشد.

استفاده از الگوی ۲

استفاده از الگو لباس مجلسی با شماره مناسب بخش مهمی از دوخت لباس مجلسی را تشکیل می دهد. عدد نوشته شده روبروی الگوی لباس در واقع میزان آزادی لباس را نشان می‌دهد. هر چه عدد بزرگتر باشد، نشان می‌دهد آزادی بیشتری روی لباس دارد. به همین جهت در دوخت لباس مجلسی باید از الگوی 2 استفاده کرد. ویژگی مهم لباس مجلسی اندامی یا فیت بودن آن روی بدن است و نباید آزاد باشد.

تبدیل الگوی ۵ به الگوی ۲

در صورتی که الگوی شماره 2 در دسترس نداشتید، می توانید الگوی شماره 5 را به چند روش ساده به الگوی شماره 2 تبدیل کنید. برای ایجاد خط کمر مناسب باید در الگو 0.5 سانتی متر به داخل بروید. باید خط سینه را به اندازه 1.5 سانتی متر کمتر کنید. در ناحیه خط کف نیز 1 سانتی متر به بالا بروید و علامت بزنید. 2.5 میلی متر از خط باسن را نیز به داخل بروید و علامت بزنید. حواستان باشد حلقه آستین را نیز متناسب با تغییرات ایجاد شده روی الگوی 5، تغییر دهید.

پنس زیر سینه ماهیچه ای

پنس زیر سینه ماهیچه ای نکته ای است که تنها برخی از انواع لباس مجلسی به آن احتیاج دارند. در این حالت باید پهنای ساسون را با توجه به سایز خود از روی جدول به دست بیاورید. عدد به دست آمده را از بخش پنس زیر سینه بیایید به سمت پایین. سپس، 5 میلی متر به سمت راست رفته و بعد 5 میلی متر به سمت چپ خارج شوید. قسمت موازنه سینه را به علامت‌های 5 میلی متری که روی الگو تعیین کردید وصل کنید. انتهای این قسمت را به قسمت کمر وصل کنید تا پنس زیر سینه ماهیچه ای را به درستی اصلاح کنید.

پنس لقی پروانه

برای اینکه قسمت سینه در لباس مجلسی به زیبایی روی بدن بشینه و فرم بدن را بدون هیچ برجستگی بگیرد، باید از پنس لقی پروانه استفاده کرد. این نکته را هنگام رسم الگوی لباس مجلسی رعایت کنید.

آشنایی با استفاده از الگوی آستری برای لباس های مجلسی

لباس مجلسی لباسی پر پیلی است که در طرح ها و شکل های مختلفی موجود دارد که متناسب با فرم بدن افراد و سلیقه شخصی انتخاب می شود. آستر برای بهتر نگه داشتن لباس و پوششی برای پارچه های حریر در دوخت لباس مجلسی و انواع لباس دیگر استفاده می شود. نکته ای که در آستر لباس مجلسی باید رعایت کنید این است که نقطه قرار گیری آستر و پنس سرشانه نباید در یک نقطه باشد. زمانی که درز این دو نقطه روی هم قرار بگیرد، لباس خراب شده و به اصطلاح آستر لباس را می کشد. باید گفت استفاده از لایی پرشین به جای آستر برای لباس مجلسی مناسب‌ تربوده و ایستایی بهتری به لباس می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *