آموزش تنظیمات ژانومه 670

 

تنظیمات ژانومه 670 یکی از مهم ترین بخش های استفاده از این چرخ خیاطی با کیفیت است که یادگیری آن تاثیر بسزایی در افزایش سرعت و بهبود عملکرد شما خواهد داشت. این مدل چرخ خیاطی بازدهی فوق العاده ای دارد و با اجرای درست تنظیمات می توانید از آن به عنوان یکی از تجهیزات کارگاهی استفاده نمایید.

اگر خریدار این مدل چرخ خیاطی هستید، بهتر است بدانید که کار با آن به تخصص خاصی نیاز ندارد، البته توجه به چند نکته کوتاه باعث می شود بتوانید خیلی ساده تر از آن استفاده نمایید. در طراحی این چرخ از چند ولوم و اهرم خاص استفاده شده که هر یک قابلیت و امکانات خاصی در اختیار شما قرار می دهد. در ادامه با ما همراه باشید تا علاوه بر معرفی قطعه به صورت جداگانه، به بررسی تنظیمات اصلی این چرخ خیاطی نیز بپردازیم.

 

معرفی بخش های مختلف ژانومه 670

با وجود ظاهر شلوغ این مدل چرخ خیاطی، کار کردن با آن بسیار ساده است و شما می توانید با به خرج دادن کمی دقت؛ به راحتی از این محصول استفاده نمایید. در ابتدای راه بهتر است با قطعات مختلف آن که شامل چند ولوم و اهرم هست آشنا شوید که شامل موارد زیر هستند:

 

image1 1

 

1. ولوم تنظیم فشار پایه

این ولوم تاثیر بسزایی در دوخت و دوز انواع پارچه ها با جنس مختلف دارد. ولوم فشار پایه به شما این امکان را می دهد تا بتوانید میزان فشار پایه بر روی پارچه را تنظیم کنید. زمانی که قصد دوخت و دوز پارچه های نازک مانند تور و حریر دارید، میزان فشار این ولوم به حداقل می رسد، این در حالی است که برای پارچه های کتان و جین می بایست ولوم در بالاترین عدد قرار بگیرد. دقت داشته باشید که برای پارچه هایی با ضخامت متوسط مانند نخی، لنین و …، درجه فشار پایه در حالت مدیوم و حد وسط قرار بگیرد.

 

2. ولوم تنظیم کشش نخ

دیگر ولوم استفاده شده در  چرخ خیاطی ژانومه 670، ولوم تنظیم کشش نخ است که با استفاده از آن می توان میزان سفت یا شل شدن نخ را با توجه به نوع و جنس پارچه تنظیم نمود. این ولوم دارای 9 درجه متفاوت است و هرچه اعداد به سمت بالا در حرکت باشند، شاهد سفت شدن میزان کشش نخ خواهید بود. این ولوم دقیقا بالا سوزن قرار دارد و به راحتی قابل دسترس است و شما می توانید نخ روی را با کمک آن شل و سفت کنید.

 

3. ولوم تنظیم نوع دوخت

ولوم مرکزی مهمترین ولومی است که در ژانومه 670 تعبیه شده و با کمک آن می توان نوع دوخت را تنظیم نمود. بر روی بدنه این ولوم تعدادی حروف و عدد درج شده که هر یک دوخت متفاوت را در پی دارد. در صورتی که ولوم را بر روی کلمه OFF تنظیم کنید، می توانید از قابلیت دوخت ساده استفاده نمایید.  این نکته را در نظر داشته باشید که دوخت ساده 3 زیر مجموعه جداگانه دارد که با حروف R، M و L نمایش داده می شوند.

زمانی که ولوم بر روی R قرار بگیرد به این معنی است که سوزن در سمت راست قرار دارد، در واقع این قابلیت امکان تنظیم محل قرارگیری سوزن را بر عهده دارد. برای تغیر موقعیت سوزن به سمت چپ باید ولوم را روی کلمه L و چنانچه نیاز به دوخت ساده و بی تغیر داشته باشید ولوم باید بر روی کلمه M قرار بگیرد.

اعداد حک شده بر روی این ولوم 1، 2 و 3 هستند که به منظور جادکمه زدن مورد استفاده قرار میگیرند. برای مادگی زدن عدد 1 برای دوخت رفت، عدد 2 برای بست زدن، عدد 3 برای دوخت برگشت و مجدد عدد 2 برای بست زدن نهایی مورد استفاده قرار میگیرد.

 

4. ولوم تنظیم گام دوخت

برای دوخت برخی پارچه ها می بایست گام دوخت را کم یا زیاد کرد، این قابلیت در چرخ خیاطی ژانومه 670 فراهم شده است. برای تعویض و تنظیم گام و طول دوخت یک ولوم تعبیه شده که به کمک آن میتوانید گام دوخت را از 0 تا 4 تغیر دهید. اگر قصد جادکمه زدن با این چرخ خیاطی را دارید می بایست گام دوخت را بین 0 تا 1 قرار دهید، لوگو جادکمه بر روی این ولوم طراحی شده که به شما محدوده مادگی زدن را نشان می دهد.

یکی از قابلیت های جالب این چرخ خیاطی در زمان اجرای جادکمه زدن است که کار شما را بسیار ساده می کند. داخل ولوم تنظیم گام دوخت یک اهرم یا ضامن وجود دارد که باعث می شود ولوم از عدد 1 به بعد به سمت چپ چرخش نداشته باشد. این قابلیت سرعت کار شما را افزایش می دهد زیرا احتمال خطا را به صفر می رساند. در واقع در حین جا دکمه زدن، ولوم تنظیم گام تنها بین اعداد 1، 2 و 3 جابجا خواهد شد و از عدد 1 رد نمی شود.

پس از جادکمه زدن نیز می توانید دوخت را به حالت اولیه برگردانید، برای این کار کافیست کمی ولوم را به سمت خود بکشید تا از محفظه تعبیه شده جدا شود؛ سپس آن را به حالت اولیه دوخت ساده و روی گزینه OFF قرار دهید.

 

5. اهرم تنظیم عرض دوخت

در قسمت پایین چرخ خیاطی ژانومه 670 یک اهرم درجه بندی شده وجود دارد که به شما قابلیت تنظیم عرض دوخت را می دهد. با توجه به اینکه این مدل چرخ خیاطی قابلیت گلدوزی را دارد، با کمک اهرم مذکور می توانید عرض گلدوزی را ریز یا درشت تنظیم نمایید.

بهترین درجه برای گلدوزی و جادکمه زدن، عدد 5 است زیرا هم می توانید از مزیت جادکمه خوب و با کیفیت بهره مند شوید و هم طرح گلدوزی شما به زیباترین شکل ممکن مشخص می شود. دقت داشته باشید که برای مادگی زدن عرض دوخت باید در بالاترین حد ممکن و طول دوخت در کمترین حالت و بین عدد 0 تا یک قرار بگیرد.

 

6. ژتون های گلدوزی

از قابلیت های فوق العاده کاربردی ژانومه 670 می توان به امکان گلدوزی در مدل های متفاوت را نام برد. برای استفاده از قابلیت گلدوزی می بایست از ژتون های مختلف استفاده نمایید، زیرا هر ژتون دوخت و طرح مخصوص خود را دارد. بر روی بدن این چرخ خیاطی و در قسمت فوقانی آن، بخشی برای قرار دادن ژتون ها تعبیه شده است.

برای تعویض ژتون ها می بایست ولوم تنظیم گام دوخت را روی حالت OFF گذاشته، مجدد آن را بر خلاف جهت عقربه های ساعت که بچرخانید، درب بالا باز شده و شما به محل تعویض ژتون ها دست پیدا می کنید. چرخ خیاطی ژانومه 670 دارای 24 مدل ژتون مختلف است که هر مدل امکان اجرای یک طرح گلدوزی را برای شما فراهم می کند.

 

7. اهرم تنظیم کار پیشبر

این مدل چرخ خیاطی علاوه بر موارد مذکور، قابلیت دکمه زنی را نیز دارد و شما می توانید انواع دکمه ریز و درشت را در کمتر از چند ثانیه بر روی پارچه دوخت کنید. برای این کار می بایست از اهرم کار تنظیم کارپیشبر استفاده نمایید که در 3 حالت 0، 1 و 2 تعبیه شده است. برای دوخت دکمه یا برخی گلدوزی ها که نیاز به دوخت ثابت دارد باید این اهرم را بر روی حالت 0 قرار دهید که طی آن کار پیشبر کاملا پایین است.

در صورتی که قصد دوخت و دوز یا اجرای گلدوزی بر روی پارچه های ظریف و نازک را دارید، می توانید این اهرم را بر روی حالت 1 قرار دهید زیرا کارپیشبر در حالت اعتدال و وسط قرار میگیرد. برای اجرا گلدوزی های بزرگ با طرح های پهن یا انجام مادگی و جادکمه زدن نیز باید این اهرم بر روی عدد 2 تنظیم شود که طی آن کار پیش بر در بالاترین حالت خود قرار میگیرد.

 

8. تنظیمات ماکو و ماسوره

افراد مبتدی که با هیچ مدل چرخ خیاطی کار نکرده اند بهتر است بدانند که انواع چرخ خیاطی دارای نخ رو و زیر هستند که نخ رو توسط سوزن و نخ زیر به واسطه ماسوره در عملیات دوخت و دوز شرکت دارند. هر گونه مشکل در ناحیه ماکو و ماسوره تاثیرات منفی بر روی دوخت داشته و گاهی باعث می شوند دوخت استحکام خود را از دست بدهد.

برای اعمال تنظیمات روی ماکو و ماسوره می بایست درب تعبیه شده زیر سوزن را باز کرده تا به این دو قطعه دست پیدا کنید. نحوه قرار گرفتن درب به گونه ای است که به راحتی می توانید ماکو و ماسوره را جدا نمایید.

 

9. اهرم ماسوره پیچ

یکی دیگر از قطعات مهم و کاربردی که بر روی این چرخ خیاطی سوار شده، اهرم ماسوره پیچ آن است که به شما کمک می کند تا بتوانید در مدت زمان کم، ماسوره ها را پر کنید. این اهرم که در قسمت فوقانی چرخ خیاطی قرار دارد دارای یک ضامن خودکار است که در ابتدا بر روی ماسوره خالی قرار میگیرد. زمانی که ماسوره پر شد و به حد استاندارد رسید اهرم مذکور از ماسوره جدا شده و به این ترتیب ماسوره پیچ از حرکت می ایستد؛ حتی اگر چرخ خیاطی نیز در حال کار باشد باز هم ماسوره پیچ ثابت خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *