آموزش تعویض تسمه ژانومه 802 [به همراه فیلم آموزشی]

چرخ خیاطی ژانومه۸۰۲ که پرفروش ترین چرخ خیاطی از برند ژانومه است، در سیستم خود دو تسمه دارد. باید گفت در صورت استفاده مکرر از چرخ خیاطی در طول زمان ممکن است تسمه ها فرسوده شوند که از عواقب آن می توان به عدم چرخش موتور فوقانی و مختل شدن فرآیند مربوط به دوخت دوز اشاره کرد. بنابراین توصیه می شود تسمه چرخ خیاطی بر اساس میزان استفاده ای که از آن دارید، هر چند وقت یک بار بررسی و در صورت نیاز تعویض شود.

در ادامه مقاله با ماه همراه باشید چرا که ما تمامی مراحل تعویض تسمه را برای شما شرح داده ایم تا در نهایت بتوانید بدون کمک سرویس کار، تعویض تسمه چرخ خیاطی ژانومهو۸۰۲ را زیر ۱۵ دقیقه انجام دهید.

 

نحوه تعویض تسمه چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲

 

اولین کاری که باید قبل از تعویض تسمه چرخ خیاطی انجام دهید، کشیدن چرخ خیاطی از برق می باشد. بعد از این که چرخ خیاطی را از برق کشیدید، درب بالای چرخ خیاطی را باز کنید. ناگفته نماند که تنها ابزاری که برای تعویض تسمه چرخ خیاطی ژانومه مدل ۸۰۲ نیاز دارید، یک پیچ گوشتی است. به وسیله این پیچ گوشتی پیچ های پشت قاب را باز چرخ خیاطی را باز کرده و قاب پشتی آن را جدا کنید.  پس از انجام این مراحل، چرخ خیاطی را به پهلو کج کنید، تا بدین طریق بتوانید به قطعات داخلی چرخ خیاطی دسترسی داشته باشید. 

 همانطور که گفته شد، در سیستم چرخ خیاطی ژانومه ۸۰۲، دو تسمه وجود دارد که در ادامه به توضیح جدا کردن، تعویض و فیکس کردن مجدد آن‌ها خواهیم پرداخت.

 

  •  تسمه متصل از  هرزگرد به توپی: در اطراف هرزگرد، پیچی وجود دارد که با باز کردن آن به راحتی تسمه دور آن شل خواهد شد و می توانید آن را جدا نمایید. توجه نمایید برای تعویض این تسمه نیاز به جدا کردن توپی از چرخ خیاطی نمی باشد.

 

  • تسمه متصل از دینام به هرزگرد: برای جدا کردن این تسمه ابتدا پیچ  محافظ پلاستیکی دینام را باز کنید. پس از باز کردن پیج محافظ دینام و جدا کردن آن، باید دو پیچ متصل به دینام که برای رگلاژ کردن دینام طراحی شده را باز نمایید.  س از باز کردن پیج های مذکور، دینام کمی به سمت بالا خواهد رفت که در این صورت تسمه کاملا شل خواهد شد و شما می توانید آن را جدا کرده و سپس تعویض نمایید. در نهایت برای فیکس کردن تسمه جدید، تنها لازم است که تمامی مراحل گفته شده را به صورت معکوس انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *